E-FIHRT 1/SETEMBRE 2025: Dades, valoracions i reptes de setembre
El primer butlletí de setembre de la FIHRT posa l’accent en el paper de Catalunya com a referent internacional en turisme sostenible, amb la celebració del Global Ecotourism Forum 2025, que tindrà lloc del 22 al 24 d’octubre. També destaca la convocatòria de la Taula de Turisme de Catalunya i la presentació del seu Comitè d’Experts, que reforçaran la governança i la planificació estratègica del sector.
En l’àmbit institucional, la Taula de Turisme es configura com un òrgan clau per a la concertació entre administració, empresariat i agents socials, amb l’objectiu de donar resposta als reptes de competitivitat i sostenibilitat del model turístic català. La incorporació del Comitè d’Experts aportarà coneixement tècnic i independència en l’anàlisi de dades, la definició de tendències i la formulació de recomanacions per a les polítiques públiques. Aquest pas reforça el compromís del Govern amb una visió a llarg termini i amb una gestió del turisme basada en l’evidència.
En l’àmbit gastronòmic i territorial, el butlletí recull una agenda intensa que posa en valor la identitat i la diversitat de les comarques catalanes. La 21a Jornada Gastronòmica de la Baldana d’Arròs a Camarles i les II Jornades Gastronòmiques de l’Arròs del Delta de l’Ebre són exemples d’iniciatives que combinen promoció turística, defensa del producte local i transmissió de tradicions culinàries. A la vegada, la Fira de Santa Tecla de Berga incorpora enguany un espai específic de divulgació i degustació per enfortir la relació entre patrimoni, economia i productes de proximitat. També el Gastromòbil a Calafell contribueix a acostar el producte pesquer als consumidors, amb showcookings gratuïts que en reforcen la visibilitat i el consum responsable.
Finalment, es posa en relleu la dimensió social i mediambiental del turisme amb experiències com el Gran Premi de Catalunya, que aquest any ha sumat esforços en la lluita contra el malbaratament alimentari. Aquest tipus d’accions evidencien la capacitat del sector per generar aliances i sensibilitzar en valors que van més enllà de l’activitat estrictament econòmica.
Es pot accedir a tot el contingut complet del butlletí en aquest enllaç: E-FIHRT 1/SETEMBRE 2025