El Dia de l'Empresa es consolida com una fita anual per enfortir l'ecosistema empresarial amb la participació de la FIHRT
El Departament d’Empresa organitza, en el marc del Dia de l’Empresa, l’aplec empresarial, a la qual han assistit aproximadament 300 persones representatives de les entitats i empreses que conformen l’ecosistema empresarial del país.
La trobada ha tingut lloc a Masia Piguillem, a Torelló, establiment associat a l'AEHT Osona-Moianès-Lluçanès
L’acte central del Dia de l’Empresa ha aplegat, aquest vespre, prop de 300 persones de l’ecosistema empresarial en la celebració organitzada pel departament d’Empresa i Treball a Sant Pere de Torelló (Osona). En la seva intervenció, el conseller Miquel Sàmper ha agraït la feina que fan totes les empreses i ha elogiat la situació econòmica del país: “Catalunya viu un moment econòmic molt bo, i això s’explica pel bon funcionament de tot l’ecosistema, des d’empreses i treballadors, a centres tecnològics i de recerca de primera línia, o al teixit universitari i les escoles de negocis, entre altres actors. Per això, a dia d'avui, Catalunya té la capacitat de créixer més que cap altra regió de la zona euro”.
El conseller ha explicat que la voluntat del Govern, amb la commemoració del Dia de l’Empresa, és “fer arribar als empresaris i empresàries un sentiment sincer d’agraïment per la feina que fan”. “Els hem transmès el missatge que volem generar més riquesa, més empreses, perquè aquesta és la forma de crear ocupació de qualitat”, ha afegit.
Sàmper ha ofert al teixit empresarial una relació basada en el diàleg, en la concertació i en la confiança. “No sempre estarem d’acord, però ens hem de reunir tantes vegades com calgui per arribar a enteses”, ha defensat".
L’acte, celebrat a la Masia de Piguillem i conduït per la periodista Ariadna Oltra, ha comptat amb un diàleg entre Salvador Alemany, actual president de SABA, i l’emprenedora Clara Navarro, directora d’estratègia de NatureCo, Nactiva i cofundadora de la Fundació Ship2B, dedicada a accelerar l’economia d’impacte treballant amb startups, inversors i empreses.
Una setantena de visites a empreses
Durant el matí, tant el conseller com la resta de l’equip directiu del Departament han fet prop d’una setantena de visites a empreses de tot el territori per transmetre el missatge d’agraïment i conèixer de primera a mà el seu dia a dia.
Amb la voluntat de reivindicar l’aportació que les empreses realitzen a la societat, el conseller Sàmper ha visitat les instal·lacions de La Fageda, a Santa Pau; Noel Alimentaria, a Sant Joan les Fonts: i Garrotxa Tech, a Olot, a més del polígon industrial de les Preses.
Pel que fa a la resta d’alts càrrecs del Departament d’Empresa i Treball, han fet visites des dels secretaris i secretària fins als directors/es de serveis territorials. El secretari General del departament, Pol Gibert, ha visitat les naus que ocupen CIPO a Sabadell i Gràfiques Manlleu; mentre que el secretari d’Empresa i Competitivitat, Jaume Baró, ha visitat les seus del Grup Saltó, Técnicas Mécanicas Ilerdense, Refisa i Sorigué, a prop de Balaguer. Pel que fa a la secretària de Polítiques Digitals, Maria Galindo, l’agenda ha inclòs T-Systems (Reus), INETUM i Movertis (Tarragona), entre altres. El secretari de Treball, Paco Ramos, ha visitat l’Escola Gremial d’Instal·ladors de l’Electricitat i la Fontaneria de Barcelona.