La despesa dels turistes internacionals supera els 7.600 milions d'euros al febrer, un 4,6% més que en el mateix mes de 2025
El nombre de turistes internacionals en el segon mes de l’any ascendeix a 5,6 milions, un increment del 2,8% respecte al 2025.
La despesa total dels turistes internacionals en el segon mes de l’any 2026 ascendeix a 7.600 milions d’euros, un 4,6% més que al febrer de l’any anterior, segons les dades que publica l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
Pel que fa al nombre de turistes internacionals que van arribar a Espanya al febrer, la xifra supera els 5,6 milions, amb un creixement del 2,8% en relació amb el mateix període de l’any anterior.
En l’acumulat dels dos primers mesos de 2026, la despesa total dels turistes internacionals va assolir els 15.411 milions d’euros, un 6,9% més que en el mateix període de l’any anterior, i el nombre de visitants es va acostar als 10,7 milions, un 2% més.
Aquestes dades ratifiquen un inici d’any en què, de nou, la tendència de creixement de la despesa en destinació per sobre de l’increment en el ritme de les arribades es manté. Una evolució estadística que va en la línia de l’aposta del Ministeri per un canvi de model turístic, alineat amb la sostenibilitat i basat a prioritzar la qualitat per davant de la quantitat, desconcentrar i desestacionalitzar les destinacions i diversificar l’oferta.
Augment important del mercat asiàtic
En el segon mes de l’any, el Regne Unit va ser el principal país emissor de turistes cap al nostre país, amb més d’un milió i un augment interanual de l’1,8%. En segon lloc, de França van arribar 687.434 visitants, cosa que suposa un descens del -4,8% respecte al mateix període de l’any anterior. Finalment, d’Alemanya en van arribar 629.604, amb un lleuger ascens de l’1,4%. Destaca l’augment del 41,9% interanual del mercat asiàtic, amb més de 330.000 visitants.
Pel que fa al nivell de despesa, els principals països emissors al febrer van ser el Regne Unit, amb el 15% del total; Alemanya, amb l’11,9% del total; i els països nòrdics, amb el 7,8% del total.
La despesa dels turistes residents al Regne Unit va disminuir un -3,8% en taxa interanual, situant-se en 1.165 milions d’euros. La dels països nòrdics també va disminuir un -6,4%, fins als 594 milions d’euros. Per la seva banda, la d’Alemanya va augmentar un 8%, fins als 904 milions d’euros. En l’apartat de despesa destaca un mes més el conjunt de països de “resta del món”, la despesa dels quals creix un 11,6%.
Durant el mes de febrer, cada turista va gastar una mitjana de 1.366 euros, cosa que representa un increment de l’1,7% respecte al febrer de l’any anterior. La despesa mitjana diària dels visitants va créixer un 3,4% en taxa interanual, situant-se en 190 euros.
D’altra banda, la durada de l’estada majoritària entre els turistes va ser de quatre a set nits, amb gairebé 2,7 milions i un augment anual del 4,1%.
Canàries, destinació majoritària i amb més despesa al febrer
Les Canàries van ser la principal destinació dels turistes al febrer, amb el 26,8% del total. Les van seguir Catalunya (21,3%) i Andalusia (14,1%).
A les Canàries hi van arribar 1.492.242 turistes, un 3,3% més que al febrer de 2025, i a Catalunya un 4,1% més, fins als 1.187.379. El nombre de turistes que van visitar Andalusia va augmentar lleugerament, un 1,1%, situant-se en 784.734. En termes relatius, el major creixement interanual el va registrar la Comunitat Valenciana, amb un 10,4% més de turistes internacionals, fins a arribar als 740.365.
Finalment, les comunitats autònomes de destinació principal amb més pes en la despesa dels turistes al febrer van ser, en primer lloc, les Canàries, amb el 29,2% del total i una despesa de 2.221 milions d’euros, cosa que suposa un descens del -1,6% interanual.
En segon lloc, Catalunya, amb el 18% del total, 1.372 milions i un augment del 18,7%. I en tercera posició, la Comunitat de Madrid, amb el 15,3% del total, 1.166 milions i un increment interanual de l’1,9%.
