La XXVIII Festa del Renaixement estarà dedicada als gremis i serà la més nocturna de la història

L'Ajuntament presenta el cartell, dissenyat per Giulieth Oriana, i anuncia que es trasllada l'oferta d'oci nocturn a l'antic Camp de la Torreta de Remolins
L'Ajuntament de Tortosa ha presentat este dimarts el cartell de la XXVIII Festa del Renaixement, que serà del 17 al 20 de juliol. L'edició d'enguany tindrà com a eix temàtic els gremis d’oficis i les confraries agrupades en els trasts de defensa de muralla, que eren els encarregats de protegir i defensar la ciutat al segle XVI. A més, els encarregats de portar l'estendard de la Festa del Renaixement seran els membres del grup de teatre Pastisset, amb motiu del seu 40è aniversari. Així ho ha anunciat l'alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, qui ha comparegut acompanyat pel regidor de la Festa del Renaixement, Víctor Grau; pel seu director, Jordi Príncep, i per l'autora del cartell d'enguany, Giulieth Oriana Cervantes, alumna de l'Institut de l'Ebre.

"Enguany l’encàrrec del disseny del cartell de la Festa del Renaixement s’ha fet a l’alumant del cicle de disseny gràfic de l’Institut de l’Ebre. Així, després d’un estudi i anàlisi dels 27 cartells anteriors, que han servit d’inspiració, es va escollir com a proposta seleccionada la il·lustració creada per Giulieth Oriana", ha explicat l'alcalde. Per la seua part, l'autora del cartell ha detallat que van analitzar els principals actes propis i els moments més importants de la Festa del Renaixement. L'autora també ha precisat que ha dissenyat el cartell amb tècniques digitals, tot i que el seu estil d'il·lustració és tradicional, i que ha volgut que el cartell tinga l'aparença d'un pergamí antic.

Per la seua banda, Grau ha avançat que l'edició d'enguany serà segurament "la més nocturna de la història" de la Festa del Renaixement, amb l'objectiu d'evitar les hores de més calor de les tardes del mes de juliol. "Ho farem allargant les franges horàries entorn a les places, tavernes i campaments amb espectacles, animacions i ambient d’època", ha afirmat el regidor de la Festa.

En este sentit, Grau ha anunciat que es vol millorar l’oferta d’oci nocturn destinada als més joves, i que per això traslladen l’activitat que en els últims anys s’ha concentrat a les Avançades de Sant Joan fins a l’antic Camp de la Torreta de Remolins. "A les Avançades han de començar molt aviat les prospeccions arqueològiques prèvies a les obres de museïtzació, i en canvi l’Ajuntament està enllestint el condicionament del Camp de la Torreta, en el marc del Circuit Verd de les Muralles. Volem donar a conèixer este espai renovat, i quina millor manera de fer-ho que incorporant-lo a l’oferta d’oci nocturn de la Festa del Renaixement", ha afegit Grau.

De fet, la programació de la Festa del Renaixement es renova amb nous espectacles, nous emplaçaments i nous continguts, gràcies als grups locals i internacionals. Així, com ja es va anunciar al final de l’edició de l’any passat, se celebrarà la trobada internacional de grups abanderats més gran d’Europa, amb participants de quatre països europeus.

A més, es promocionaran els espectacles a través de diversos espais de la Fira dels Temps, i es desenvoluparà una campanya comercial lligada a la Festa del Renaixement, ja des de 15 dies abans de la festa. En la mateixa línia, se seguirà impulsant la ruta turística del Renaixement, amb ciutats de Catalunya i de tot l’Estat que disposen d’elements patrimonials, materials i immaterials, de l'època renaixentista, com ara Molins de Rei. Les Jornades Historiogràfiques estaran dedicades als gremis i les confraries del segle XVI, i s’iniciaran ja durant la primera setmana de juliol.