El Govern i la creadora Anna Vives col·laboren per promoure el turisme accessible de Catalunya

En el marc del Dia Mundial de la Síndrome de Down, Turisme de la Generalitat impulsa una campanya per visibilitzar el turisme accessible, amb la participació d’Anna Vives i la Fundació Itinerarium, amb un recorregut per diversos espais turístics accessibles del territori català

La marca turística Catalunya s’ha adaptat amb la tipografia “Anna”, reforçant el compromís de la destinació amb un turisme per a tothom

 

Turisme de la Generalitat (Direcció General de Turisme i Agència Catalana de Turisme) impulsa una campanya de comunicació i promoció amb l’objectiu de visibilitzar i conscienciar sobre el turisme per a tothom, en el marc del Dia Mundial de la Síndrome de Down aquest proper 21 de març.

Anna Vives, creadora de la primera tipografia social del món i reconeguda activista amb Síndrome de Down, protagonitza aquesta acció en el marc de les iniciatives que la Fundació Itinerarium -organització catalana sense ànim de lucre i d’impacte social- està impulsant arreu del món aquestes setmanes. La campanya posa l’accent en la importància de garantir experiències turístiques accessibles pensades per a totes les persones, i reforça el compromís de Catalunya amb un model de turisme més accessible, humà i per a tothom.

Catalunya, una destinació accessible

En el marc d’aquesta iniciativa, Anna Vives ha visitat diversos espais turístics del territori català per conèixer de primera mà experiències accessibles i posar en valor un model turístic que posa les persones al centre, tal com marca l’estratègia (+) Catalunya, millor turisme de l’Agència Catalana de Turisme.

Entre els espais visitats hi ha l’Oficina de Turisme de Catalunya a Barcelona (Palau de Mar), la primera del país amb equipament 100% adaptat per facilitar l’accés autònom a la informació turística; el complex cultural Món Sant Benet, de la Fundació Catalunya La Pedrera, on s’ha posat en relleu l’accessibilitat dels espais patrimonials, i una activitat de natura a la Garrotxa amb la proposta turística de Rucs i Someres, empresa que comparteix els valors de Turisme Garrotxa i que integra paisatge, benestar i accessibilitat.

Xarxa de Turisme per a Tothom

La col·laboració entre Turisme de la Generalitat i l’Anna Vives s’emmarca dins l’àmbit d’actuació de la Xarxa de Turisme per a Tothom de la Direcció General de Turisme, que té l’objectiu d’impulsar el turisme accessible i consolidar Catalunya com una destinació de referència en aquest àmbit.

El turisme per a tothom promou que les destinacions, serveis i experiències turístiques siguin accessibles, utilitzables i gaudibles per totes les persones, incloses aquelles amb necessitats específiques d’accessibilitat. Segons estimacions globals citades per l’Organització Mundial del Turisme, aproximadament 1.300 milions de persones al món viuen amb una discapacitat, fet que posa de manifest la importància de garantir un turisme segur, còmode i el més autònom possible.

Actualment, Catalunya compta amb un gran ventall de recursos turístics amb facilitats d’accessibilitat, fruit de la feina desenvolupada durant anys per eliminar barreres i adaptar equipaments i experiències turístiques.

Sobre Anna Vives i la Fundació Itinerarium

Anna Vives, artista amb Síndrome de Down nascuda a Barcelona, és creadora de la primera tipografia social del món, un símbol internacional d’inclusió i de reconeixement de la diversitat. La seva tipografia ha estat utilitzada per institucions i figures de referència arreu del món, com el FC Barcelona, Leo Messi, River Plate, Jorge Lorenzo, Geox o els Mundials de Natació de Barcelona.

La Fundació Itinerarium treballa en el desenvolupament de projectes d’impacte social orientats a promoure la inclusió i la participació de les persones amb una discapacitat. Entre les seves iniciatives destaquen programes com Inclusive Football, que integra equips amb i sense discapacitat; les rutes inclusives a la natura, amb itineraris accessibles per fomentar l’activitat física i el benestar; i Compass 4D, un programa orientat a desenvolupar competències clau per afavorir l’autonomia personal i professional.

En paral·lel, aquest mes de març Anna Vives impulsa el projecte Visible IN, un tour internacional que la portarà a visitar clubs esportius d’arreu del món que lluiran la seva tipografia coincidint amb el Dia Mundial de la Síndrome de Down, amb l’objectiu de reivindicar el valor i les capacitats de totes les persones. Entre d’altres, l’equip masculí del FC Barcelona va lluir la tipografia en el partit disputat ahir dimecres a la Lliga de Campions de la UEFA contra el Newcastle, i el Barça femení ho farà el proper 2 d’abril contra el Reial Madrid, en la tornada de quarts de final de la Lliga de Campions Femenina.