EL BANC SABADELL VIJAZZ CONSOLIDA LES XIFRES DE RÈCORD DEL 2017

 

Els Tastavins han donat a conèixer aquest dilluns algunes de les xifres que ha deixat la dotzena edició del Banc Sabadell Vijazz Penedès, que aquest 2018 ha aconseguit reunir a la capital penedesenca més de 55.000 persones. El director musical del festival, Pere Pons, ha posat en valor el prestigi i el reconeixement internacional dels músics que han format part del cartell d’enguany. Des de divendres han fet parada a Vilafranca el saxofonista de Memphis Charles Lloyd, el contrabaixista nordamericà Ron Carter i el prodigiós trompetista israelià Avishai Cohen, entre altres. “Són referents del jazz internacional i el Vijazz Penedès ha estat l’única ocasió de veure’ls en directe a Catalunya”, ressalta Pons.

A més dels concerts de l’escenari principal, el cicle ‘Elles i el Jazz’ ha tingut una molt bona acollida entre el públic. El Claustre de Sant Francesc es va omplir les tres nits per veure en un ambient únic i amb una copa de cava les millors veus femenines del gènere.

El president de Tastavins Penedès, Joan Tarrada, considera que l’àmplia oferta de la fira de vins i caves ha estat una de les claus de l’èxit: “Els assistents han pogut tastar i gaudir d’una quarantena dels millors cellers.”

“El jazz, una música plena de matisos, i el vi, també un producte d’alta qualitat i amb moltes subtileses, han tornat a demostrar que mariden perfectament, i el públic ha ho ha posat en valor omplint el centre de la ciutat”, conclou el president de Tastavins Penedès.

Pel que fa a les activitats, s’han venut el 95% dels tiquets dels tastos i el 100% dels dinars programats i dels tastos especials. També ha tingut una molt bona acceptació per part dels visitants la curada i variada oferta gastronòmica de les Food Trucks, situades a la Rambla de Sant Francesc.

Aquest ha estat, també, el Vijazz més digital. Les xarxes socials han estat un vehicle molt important per arribar als visitants, fer-los saber les novetats i resoldre dubtes per millorar l’experiència. Així, s’han superat les 26.000 interaccions amb usuaris (20.000 l’any passat) i les publicacions des de les xarxes socials oficials del Vijazz Penedès han arribat a les 790.000 impressions (600.000 el 2017).