XIII Edició de “Anfitriones on-line”

La Secretaria d’Estat de Turisme dóna continuïtat al programa Anfitriones i convoca una nova edició de formació per a professionals del sector turístic. Igual que en edicions anteriors, en aquesta s’impartirà el catàleg complet de cursos tant de Cultura del Detall (formació en atenció al client) com de Destinació en Detall (bones pràctiques per a la millora integral de destinacions turístiques).

Objectiu i destinataris

El projecte Amfitrions té com a objectiu impulsar la cultura del detall i l’atenció al client per millorar la qualitat percebuda d’Espanya com a destinació turística, a través de dues línies d’actuació clarament diferenciades: Cultura del Detall i Destinació en Detall.

El programa Cultura del Detall pretén cobrir les mancances existents en el sector turístic en matèria d’atenció al client, amb continguts diferenciats en funció de dos perfils: personal en contacte amb el client i propietaris o comandaments intermedis.

El públic objectiu al que està dirigit inclou als professionals de tots els subsectors del Sistema de Qualitat Turístic Espanyol (SCTE), entre els quals hi són presents allotjaments: hotels, allotjaments rurals i albergs; hostaleria: bars i cafeteries, restaurants, etc .; i altres sectors: agències de viatges, transport turístic, guies de turisme, estacions d’esquí i muntanya, comerços, lloguer de cotxes, artesans, ports esportius, empreses de turisme actiu, palaus de congressos, convention bureaux, OPC, serveis turístics de salut , taxis i altres serveis.

Així mateix, poden beneficiar-se del pla els professionals de serveis públics turístics com ara oficines d’informació turística, platges, espais naturals protegits, policia local, serveis de neteja urbana o museus i centres d’interpretació.

En el cas de Destinació en Detall es pretén dotar els assistents de pautes d’actuació per a la posada en marxa d’actuacions integrals de millora de les destinacions turístiques. El contingut bàsic del curs contempla actuacions d’embelliment, sostenibilitat, accessibilitat i qualitat, a realitzar en l’espai públic de les destinacions turístiques. El públic objectiu al qual va dirigit aquest programa està format per tots els agents públics que tinguin competències en la planificació d’aquest tipus d’actuacions (arquitectes públics, tècnics de turisme i agents de desenvolupament local, entre d’altres).

Planificació dels cursos

El pla de formació Cultura del Detall està compost per 10 cursos, d’una setmana de durada cadascun, cinc d’ells dirigits a personal en contacte amb el client, i altres cinc a propietaris i comandaments intermedis. En ells es tracten temes com conèixer al client, claus per a l’atenció al client, comunicació efectiva, treballar en equip, la selecció de personal, motivar per millorar o promoure acords. La matrícula es realitza de manera independent per a cada curs, encara que els alumnes que estiguin interessats poden inscriure en tots els cursos que siguin del seu interès (i estiguin destinats al seu perfil professional). Els cursos de Cultura del Detall es realitzaran entre el 30 d’octubre i el 18 de desembre, com es mostra:

  • PC1: Coneix al teu client (30 octubre-5 novembre)
  • PC2: Claus de l’atenció al client (8-14 novembre)
  • PC3: Comunicació efectiva (20-26 novembre)
  • PC4: Treballar en equip (29 novembre-5 desembre)
  • PC5: Què em recomana? (12-18 desembre)

 

  • MI1: Conèixer al client (30 octubre-5 novembre)
  • MI2: Començar pel principi: la selecció del personal (8-14 novembre) MI3: Motivar per millorar (20-26 novembre)
  • MI4: Fomentar el treball en equip (29 novembre-5 desembre)
  • MI5: Promoure acords (12-18 desembre)

El programa de Destinació en Detall està constituït per un únic curs de tres setmanes de durada i tindrà lloc entre el 2 i el 22 d’octubre de 2018.

Els cursos en línia de Amfitrions estan tutoritzats, disposant els alumnes de l’assessorament continu d’un professor que els orientarà i resoldrà els dubtes que puguin sorgir. Al final de cada un dels cursos, els alumnes que hagin superat les activitats proposades obtindran un certificat d’aprofitament.

A la web www.anfitrionesturismo.es està disponible el programa formatiu, el calendari dels cursos, l’accés a la plataforma de formació i tota la informació relativa al projecte.

El termini d’inscripció per als cursos de Amfitrions en línia, que té un caràcter totalment gratuït per als alumnes, donarà començament el pròxim dia 3 de setembre i romandrà obert fins al 16 del mateix mes.

Les places disponibles són limitades, sent 35 el nombre màxim de participants admesos en cada curs. La selecció es realitzarà per rigorós ordre d’inscripció.

Tots els interessats a participar en els cursos hauran d’accedir a la plataforma de formació en línia www.turismo-formacion.com, registrar-se i realitzar la preinscripció. A la pàgina d’inici d’aquesta plataforma trobareu un document d’ajuda per realitzar aquest procés.