La Família Torres estrena el seu celler de Les Garrigues per elaborar el vi Purgatori
El nou celler Purgatori de la Família Torres, ubicat al terme municipal de Juneda, a la comarca lleidatana de Les Garrigues, ha iniciat l’activitat amb la vinificació dels primers lots de raïm. Així, per primera vegada, aquest celler comença a elaborar el vi del mateix nom, un vi de garnatxa i carinyena que ha esdevingut l’emblema de la Família Torres a Costers del Segre.
A l’interior del celler, els dipòsits d’acer inoxidable i de formigó, construïts amb terra de la pròpia finca, s’aniran omplint al llarg d’aquesta setmana, i fins a finals de setembre, amb els raïms procedents de la vinya de davant del celler, distribuïda en tres cotes diferents fins als 550 metres, amb un desnivell de més de 200 metres. Cada parcel·la es collirà a mà en el moment òptim de maduració i es processarà també a mà i per separat, per preservar la integritat del fruit. La combinació de l’acer, que potencia la fruita, i del formigó, que afavoreix una bona maduració i evolució del vi, permetrà dotar-lo de major complexitat. Després, els vins envelliran en botes de roure francès entre 15 i 18 mesos abans de sortir al mercat.
Coincidint amb l’inici d’aquesta verema, es va inaugurar el celler Purgatori dilluns amb un acte presidit per Miquel Torres Maczassek i amb la presència de la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, Teresa Jordà; el director general de l’INCAVI, Salvador Puig; l’alcalde de Juneda i president del Consell comarcal de Les Garrigues, Antoni Villas; l’alcalde de Borges Blanques, Enric Mir; i el president de la DO Costers del Segre, Xavier Farré, entre d’altres autoritats, a més d’una setanta restauradors, sommeliers i periodistes de vi nacionals i internacionals.
Per a Miquel Torres Maczassek: “Fa prop de vint anys vam decidir apostar per aquesta zona de clima extrem tornant a plantar-hi vinya i amb els anys hem pogut constatar l’excel·lent adaptació de varietats mediterrànies com la garnatxa i la carinyena. Purgatori és el primer vi que va néixer d’aquesta vinya fa sis anys. Amb la inauguració del celler, culminem un projecte molt engrescador que ens ha portat a recuperar l’antic celler dels monjos benedictins del segle XVIII”.
El celler Purgatori s’ha erigit en el recinte de l’històric Mas de l’Aranyó de manera totalment integrada en el seu entorn, preservant l’edifici antic que va fer construir l’Abadia de Montserrat fa dos segles i mig, i realçant la seva història vinícola. I és que el nou edifici, un elegant espai funcional construït amb materials nobles, connecta amb l’antiga cava dels primers residents, sota la vella masia, que també ha estat parcialment rehabilitada per condicionar una gran sala de tast.