La imatge de les Fires de Maig 2019 serà molt dinàmica i de colors vius, i enguany no inclourà l'eslògan "o dels enamorats"

La imatge de les Fires de Maig 2019 serà molt dinàmica i amb uns colors molt vius, i no inclourà enguany el lema "o dels enamorats". El motiu és que s'ha apostat per la marca de Fires de Maig, i per posar pocs elements que distreguin del més important. De fet, els objectes que hi apareixen són els quatre més representatius de les Fires: el volant d'un cotxe, una roda d'un tractor, una casa, i una copa de vi. La idea és que la imatge prengui moviment a les xarxes socials, on tindrà molta presència, especialment a Instagram, i que vagin canviant.

El regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Vilafranca, Joan Manel Montfort, explicava que "enguany és un any d'eleccions, i els nostres cartells i banderoles competiran amb els dels partits. Per això hem obtat per una imatge distintiva, clara i amb uns colors neutres". En concret, el marró, el morat, el blau, i el verd. L'alcalde, Pere Regull, indicava que "les Fires de Maig reflexen clarament la mutisectorialitat i els elements més representatius de les mateixes" i recordava que "l'Ajuntament no ha decidit fer-les. Ho han fet el 75% d'empreses que ja ens han dit que sí, o el 81% que van dir l'any passat que vindrien. Són unes fires útils perquè hi ha un benefici directe o indirecte darrere, i de les quals se'n treu un rendiment".


En aquest sentit, Monfort hi afegia que "les Fires són un esdeveniment de primera magnitud a la vila, que atrau més de 50.000 visitants, i a més d'activitat empresarial, també són un atractiu per l'oci i l'entreteniment que ofereixen, més enllà de les nostres contrades. Són una bona oportunitat de negoci". Tot i que l'eslògan hagi caigut del cartell, els "Premis Enamora'ls" es mantindran, segons assegurava el regidor. 


Les Fires mantindran les novetats de l'any passat: l'espai Jugafira i l'espai Demo (on les empreses i entitats podien fer demostracions de producte), ja que tots dos van tenir molt bona acollida, i també l'espai temàtic del pavelló de la Gamba, dedicat a la llar, que incloïa el sorteig de 1.700 euros per a les persones que compressin alguna cosa d'aquest sector. Xavier Montserrat, gerent de l'empresa SIA Biosca, explicava que "vam estar buscant una fórmula per atraure gent al Pavelló de la Gamba. L'any passat vam fer una prova i una nova aposta i n'estem contents del resultat. Esperem que aquest any s'hi sumin més empreses del nostre sector". 


Antoni Jounou, gerent del Grup Jounou, apuntava que "la fira té molta imatge, se'n parla arreu, i venen molts compradors de fora. Hem aconseguit que els clients de la zona es quedin, i els foranis vinguin, perquè som un atractiu que ajuda a donar dinamisme a la fira". També avançava que "enguany tindrem molts cotxes elèctrics, híbrids, amb gas GLP (liquat de petroli), GNC (gas natural comprimit), etc. Valdrà la pena venir perquè serà força interessant: hi haurà molt producte i les noves tecnologies tindran un gran pes en aquest certamen". 


Finalment, Max Margalef, gerent d'Emms, també apuntava que "les Fires de Maig tenen un pes important dins de la província de Barcelona en el sector de la maquinària agrícola. És la que té més marques i metres quadrats del sector. Fa un efecte crida que atrau molta gent".