RAMON GIRÓ REPRESENTARÀ EL SECTOR DEL VI I L'ESCUMÓS A LA CAMBRA DE COMERÇ

La candidatura que l’ANC presentava a les eleccions de la Cambra de Comerç de Barcelona ha arrasat als comicis. ‘Eines de país’, el nom amb què es va batejar la llista independentista ha obtingut 32 dels 40 sufragis que s’escullen de forma directa, en l’escomesa electoral que més candidats ha tingut en la llarga història de la institució.

Un dels que ha obtingut representació a la cambra és l’elaborador de cava sadurninenc, Ramon Giró ha guanyat al grup 6, que engloba unes 6.000 empreses del sector de la fusta, el suro i altres manufactures, indústries de l’alimentació, begudes i tabac. En aquest epígraf és on hi ha totes les empreses de vins i escumosos, i també les del paper, dues de les indústries més importants al Penedès.

De les 311 empreses i empresaris que la darrera setmana han votat, 145 han optat per Giró (46,6%).  Això l’ha convertit en el representant més votat, a molta diferència del segon. Tot i que fins dilluns no se sabran amb exactitud els vots emesos (en falten gairebé un miler per comptar), la victòria de la llista que té com a cap visible Joan Canadell ha estat aclaparadora, i s’ha imposat amb claredat a la candidatura encapçalada per Enric Crous, a la de Carles Tusquets i a la del grup de dones empresàries 50-50.

Constitució de la Cambra

A mitjan juny es constituirà tot el ple de la Cambra de Comerç i s’escolliran la presidència i el comitè executiu. D’allà en sortirà el nom del substitut de Miquel Valls, president de l’entitat des del 2002. Ramon Giró serà un dels ocupants de les 60 cadires de la cambra (14 són per a grans empreses i 6 per les patronals Foment del Treball i Pimec), on hi haurà cares conegudes com les de l’actor Joel Joan o l’advocat i empresari Toni Fitó.