El Garraf és la 9a comarca més competitiva de Catalunya, l'Alt Penedès es manté com la 14a, i el Baix Penedès baixa fins a la 22a

El Garraf es consolida com una de les comarques més competitives de Catalunya. En concret, és la novena de l'Índex FEGP de Competitivitat Comarcal, elaborat per la consultora Activa Prospect. L'Alt Penedès es manté en la 14a posició, la mateixa que ja tenia a l'inici de la sèrie, l'any 2003, malgrat que va arribar a pujar fins a la 10a en quatre edicions, entre 2003 i 2008, i a l'11a l'any 2012. Pel que fa al Baix Penedès, perd quatre posicins, i se situa en el 22è lloc. Així ho recull l'informe elaborat per la consultora Activa Prospect i impulsat per la Federació Empresarial del Gran Penedès que s'ha presentat aquest matí.

El Garraf puja una posició, situant-se en el novè lloc del rànquing, consolidant el seu paper en el grup de comarques més competitives de Catalunya. Després de registrar un increment de 4,3 putns en l'Índex durant el 2018, la comarca ha assolit els 45,4 punts sobre 100, 9,9 més que l'any 2009. Aquest fet la situa com la vuitena comarca amb major increment de la competitivitat en el període 2009-2018. Le smillores més significatives s'han situat en dos dels factors relacionats amb les condicions de la demanda: l'esperit emprenedor i dinamisme empresarial, i en la innovació i desenvolupament tecnològic.

Tot i que l'Alt Penedès no escala posicions en el rànquing global, l'Índex registra un augment considerable durant el darrer any, de 4,3 punts, situant-se en els 43,5 punts sobre 100. La millora més significativa se situa en el volum de mercat i d'activitat, que avança cinc posicions, i que s'explica per una dinàmica geogràfica que deixa enrere l'estancament, i per una reactivació del sector de la construcció, fets que estimulen la demanda.

Pel que fa al Baix Penedès, perd quatre posicions, situant-se en la 22a posició, tot i que milora la puntuació respecte a l'índex del 2017, fet que indica que, en termes absoluts, hi ha una millora en les dimensions analitzades, però en termes comparatius, el comportament d'altres comarques ha estat millor. Entre els retrocessos que pateix, el més important es dóna en el capítol de la qualificació dels Recursos Humans, i els serveis educatius i d'FP, on cau 7 posicions. Destaca la millora de tres posicions del factor de producció relacionat amb la provisió de serveis que donen suport a l'activitat productiva, on els serveis empresarials avançats milloren significativament.