Aprovat l'organigrama polític i de gestió de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès

En el nou cartipàs es manté l’estructura de 5 àrees: Àrea d’Alcaldia, Àrea d’Acció Territorial i Serveis Urbans, Àrea de Serveis Centrals i Hisenda, Àrea de Serveis a les Persones i Promoció Social, i Àrea de Desenvolupament Econòmic i Projecció Exterior.

L'Alcalde de Vilafranca, Pere Regull, ha signat aquest dilluns 17 de juny els decrets del nou Cartipàs Municipal, amb la delegació a tinents d'alcalde i regidors i regidores, de nomenament dels tinents d'alcalde i dels membres de la Junta de Govern Local. 

Àrea d'Alcaldia
Pere Regull: Gabinet d'Alcaldia, Comunicació i Oficina d'Atenció Ciutadana. 
Joan Manel Montfort: Seguretat Ciutadana i Convivència i Ciutadania. 
Àrea d'Acció Territorial i Serveis Urbans 
Francisco Romero: Urbanisme. 
Lourdes Sànchez: Medi Ambient.
Ricard Rafecas: Via Pública.
Aureli Ruiz: Projectes Estratègics i Mobilitat. 
Àrea de Serveis Centrals i Hisenda
Aureli Ruiz: Hisenda i Serveis Centrals.
Miquel Medialdea: Governació. 
Àrea de Serveis a les Persones i Promoció Social
Ramon Zaballa: Drets Socials i Participació i Voluntariat. 
Xell Montserrat: Educació.
Anna Doblas: Esports i Salut i Consum.
Miquel Medialdea: Joventut.
Montse Arroyo: Igualtat, Solidaritat i Cooperació.
Lourdes Sànchez: Habitatge.
Àrea de Desenvolupament Econòmic i Projecció Exterior
Joan Manel Montfort: Promoció Econòmica i Ocupació. 
M. Dolors Rius: Turisme.
Xell Montserrat: Relacions Internacionals.
Ricard Rafecas: Cultura. 

La Junta de Govern Local queda formada per l'alcalde Pere Regull, els 4 tinents d'alcalde de cada àrea, Francisco Romero (1r), Aureli Ruiz (2n), Ramon Zaballa (3r), Joan Manel Montfort (4t), la regidora Lourdes Sànchez i el regidor Ricard Rafecas, que són nomenats tinents d'alcalde 5a i 6è, respectivament. 

Principals novetats del nou organigrama 


Les novetats més destacades del nou organigrama de l'Ajuntament són les següents: 
- Es posen en marxa 22 regidories (24 en l'anterior mandat). 
- La regidoria d'Educació passa a assumir totes les competències en educació i formació, així com les d'orientació educativa, per centralitzar, optimitzar i ser més eficients en la gestió dels recursos municipals.
- Creació de la regidoria de Drets Socials, que inclou Serveis Socials i Gent Gran, a més d'altres serveis assistencials. 
- La regidora d'Habitatge passa a integrar-se dins l'Àrea de Serveis a les Persones i Promoció Social.
- La regidoria de Convivència i Ciutadania passa a integrar-se dins l'Àrea d'Alcaldia, atès que passa a tenir la consideració de servei transversal. Igualment, l'Oficina d'Atenció Ciutadana passa a tenir dependència directa d'Alcaldia. 
- S'agrupen en una sola regidoria els serveis d'Igualtat, Solidaritat i Cooperació. A més, assumeix totes les competències del Servei d'Informació i Atenció a la Dona (com els serveis jurídic i assistencial).
- La regidora d'Urbanisme integra totes les competències en planificació urbanística, obres i projectes, i projectes innovadors en l'àmbit urbà. Aquests serveis anteriorment estaven repartits en dues regidories diferents. 
- Creació de la regidoria de Via Pública, que assumeix el manteniment de l'espai públic.
- Creació de la regidoria de Projectes Estratègics i Mobilitat. 
- Es simplifiquen alguns noms de regidories: Turisme (abans Promoció Turística), Ocupació (abans Ocupació i Formació).