Signat el nou conveni de cava i vins escumosos de Catalunya

El nou conveni que tindrà una vigència de 3 anys ja ha estat signat avui per totes les parts negociadores

Les negociacions d’aquests darrers mesos entre els empresaris representats per les patronals Institut del Cava i PimeCava i els sindicats CCOO i UGT han finalitzat formalment avui divendres 12 de juliol amb les signatures de totes les parts.

Històricament, el conveni de cava i vins escumosos de Catalunya es caracteritza per ser un conveni que fixa retribucions salarials superiors a la resta de convenis del sector vitivinícola. El nou conveni preveu increments salarials del 2% el 2018, el 2% el 2019 i el 2,5% el 2020. Com a novetat, el nou text inclou un nou sistema de classificació del personal, passant de categories professionals (àrea tècnica, àrea comercial, àrea de producció i àrea administrativa) a grups professionals; així com una definició de les seves funcions. Així mateix, el conveni també preveu un Protocol per a la prevenció i l'abordatge de l'assetjament sexual i per raó de sexe.

El nou conveni tindrà una vigència de 3 anys i serà aplicable des de l’1 de gener 2018 al 31 de desembre 2020.