Tret de sortida a la nova temporada de la Ruta del Xató, amb la 'influencer' Marta Sanahuja com a ambaixadora

La seu dels Castellers de Vilafranca, Cal Figarot, ha acollit, aquest migdia, la presentació de la nova temporada 2019-2020 de la Ruta del Xató, que inicia la 23a edició. A l'acte hi ha assistit la nova ambaixadora, Marta Sanahuja, la regidora de Turisme de l'Ajuntament de Vilafranca, Dolors Rius, i el vicepresident de la Ruta del Xató, Jordi Gasol, així com regidors i tècnics dels cinc ajuntaments que formen part de la ruta, membres dels Gremis de Restauració dels municips, i representants de la DO Penedès, entre altres convidats. 

Els organitzadors han explicat que "enguany tenim una ambaixadora excepcional, una influencer que ajudarà a impulsar la Ruta del Xató a través de les xarxes socials".  Seguidament, la regidora de Turisme de l'Ajuntament de Vilafranca, Dolors Rius, ha explicat els orígens de la ruta, que es va gestar l'any 1997 "arran d'una discussió entre els quatre municipis impulsors (Vilafranca, Vilanova i la Geltrú, Sitges i El Vendrell, a qui després s'hi va sumar també Calafell) sobre la paternitat del plat".

El vicepresident de la Ruta del Xató i president del Gremi d'Hostaleria de Vilanova i la Geltrú ha explicat els orígens del nom del xató que, en el cas de Vilafranca "venia donat per l'estructura del plat, en forma de castell o chateau en francès". També s'ha introduït i adreçat unes preguntes a la nova ambaixadora, Marta Sanahuja, que ha explicat que "no sóc una cuinera ni fotògrafa, però sóc una apassionada de la comunicació i de la gastronomia", arrels de les quals va néixer Delicious Martha, un blog amb centenars de milers de seguidors.

Sanahuja ha explicat que "jo sempre he tingut el record del xató associat als restaurants, però a casa no se m'havia acudit mai de preparar-lo. Per això m'agradaria proposar als meus seguidors, i a tothom qui vulgui participar, un concurs per preparar la millor versió del plat de cadascú".