Enojornades 2020: Internacionalització en l'Enoturisme
Els propers 20 i 21 de febrer de 2020 tindrà lloc la 2ª edició de les Enojornades, que posaran el seu focus en la Internacionalització de l’enoturisme.
Amb un ambiciós programa, experts nacionals i internacionals aprofundiran en quines són les principals eines per arribar al client final en els diferents mercats internacionals i com s’ha d’actuar per adaptar-se i millorar les estratègies.
També es parlarà de destinacions enoturístiques de referència i es presentaran iniciatives empresarials exitoses i inspiradores.
Les Enojornades van dirigides a cellers i empreses del sector turístic de tota Espanya i se celebraran al CIC Fassina de Sant Sadurní d'Anoia.
Les Enojornades estan organitzades per l'Institut del Cava i compten amb el patrocini del Consell Regulador del Cava i la col·laboració de l'Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia i de CajaMar.
El programa estarà estructurat en 4 grans eixos temàtics:
- Conèixer a l'enoturista
- Com aplicar les meves estratègies als diferents mercats
- Com vendre el meu territori
- Presentació de tres projectes d'èxit inspiradors
|
|
|
DIJOUS, 20 DE FEBRER
8:30 Recepció dels assistents
9:00 Presentació de les Enojornades
CONÈIXER A L'ENOTURISTA
9:15 Perfil de l'enoturista
10:00 El turista de luxe de Barcelona. Perfil i tendències
10:45 Preguntes
11:00 Coffee break
COM APLICAR LES MEVES ESTRATÈGIES ALS DIFERENTS MERCATS
11:30 Estats Units i Canadà
12:15 Llatinoamèrica
13:00 Preguntes
CAS D'ÈXIT
13:15 El Cavino
14:00 Preguntes
DIVENDRES, 21 DE FEBRER
9:00 Benvinguda a les Enojornades
COM VENDRE EL MEU TERRITORI
9:15 Xile
10:00 Itàlia
10:45 Preguntes
11:00 Coffee Break
COM APLICAR LES MEVES ESTRATÈGIES ALS DIFERENTS MERCATS
11:30 Xina
12:15 Preguntes
CASOS D'ÈXIT
12:30 Tío Pepe
13:15 Descalzos Viejos
14:00 Preguntes
14:15 Conclusions de les jornades + Copa de Cava
|
|
|
Les Enojornades comptaran amb la participació d'experts ponents:
|
|
|
Ruth Troyano
Periodista especialitzada en enoturisme
Moderadora
Llicenciada en Periodisme per la UAB; Màster en Planificació i Gestió del Turisme Enològic i Sommelier Professional per la URV. Ha treballat a la Cadena SER-RàdioReus, a la Delegació del Govern de la Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament de Tarragona. Actualment és periodista freelance dedicada al món del vi i de l'enoturisme, tasques de direcció de comunicació i assessorament.
|
|
|
Zaida Semprun
Directora de Hacedores The Experience Collection
Ponència: Perfil de l'enoturista
Llicenciada en Ciències Polítiques i experta en Relacions Internacionals i Cooperació al Desenvolupament. Consultora especialitzada en la gestió de cellers familiars i en la planificació, desenvolupament i comercialització de models i esdeveniments enogastroturístics a Espanya i Mèxic. Directora de Hacedores The Experience Collection, programa que busca crear un Club d'Experiències premium a nivell internacional.
|
|
|
Anna Sánchez
Directora de Marketing Estretègic de la Destinació Barcelona
Ponència: El turista de luxe a Barcelona. Perfil i tendències
Llicenciada en Investigació i Tècniques de Mercat. Ha treballat en diferents projectes de consultoria, comerç electrònic, comunicació i màrqueting. Des del 2000 treballa a Diputació de Barcelona dirigint l’Oficina de Promoció turística, mitjançant la marca “Barcelona és molt més”. Des del 2019 també és la directora de Màrqueting estratègic de la Destinació de Barcelona, coordinant els equips de màrqueting de Diputació de Barcelona i de Turisme de Barcelona.
|
|
|
Gabriel Guilera
Cap de Continguts de Turisme de Lleure i membre de l'equip de Direcció General de Turisme Barcelona
Ponència: El turista de luxe a Barcelona. Perfil i tendències
Llicenciat en Ciències de la Informació. Ha estat professor d'institut, ha treballat en diaris del Grupo Zeta i ha estat cap de premsa en una empresa de comunicació a càrrec de comptes com Turisme de Barcelona i Grandi Navi Veloci. Des del 2002 treballa a Turisme de Barcelona com a Cap de Gabinet i Director de Comunicació i Estratègia. Des del 2019, exerceix de Cap de Continguts de Turisme de Lleure, alhora que integra també l'equip de Direcció General.
|
|
|
Sean P. O'Rourke
Co-Fundador y CEO de EATour Specialist
Ponència: Estats Units i Canadà
Co-fundador i CEO de EATour Specialist amb més de 20 anys d'experiència dissenyant i organitzant tours a mida únics per a grups, famílies i parelles que viatgen a Espanya i Portugal. Especialitzat en Rutes Enogastronòmiques. Màrqueting online i esdeveniments de turisme a Canadà, Estats Units i Regne Unit.
|
|
|
Julio Botella
Propietari de Julio Botella Travel
Ponència: Llatinoamèrica
Consultor independent per a la indústria del turisme. Ha desenvolupat la seva carrera amb un perfil internacional entre Europa, Estats Units i Llatinoamèrica tant en les àrees emissores com receptives. Com a consultor està especialment dedicat al turisme de nínxols (lifestyle, turisme sostenible, esdeveniments, etc.) i a desenvolupar iniciatives d'innovació entre turisme i altres agents econòmics. És propietari de Julio Botella Travel, una consultora independent de viatges.
|
|
|
Rafael Cascales
Fundador i director a CASICO
Ponència: Xina
President d'ACOCEX (Asociación Española de Profesionales de Comercio Exterior), President d' ATEC (Asociación de Turismo España - China), empresari, apassionat de Xina. Fundador i director de CASICO, empresa internacional de consultoria empresarial especialitzada en el mercat xinès.
|
|
|
Alicia Ortiz
Gerent de Enoturismo Chile
Ponència: Com vendre el meu territori. Xile
Enginyera Agrònoma amb especialitat en negocis. Ha dedicat els últims 20 anys a la indústria del turisme, amb càrrecs directius dins de l'administració pública, així com al sector privat. Des de gener de 2018 és Gerent d'Enoturisme Xile, Programa Estratègic impulsat per l'entitat pública de Foment de Xile - CORFO que impulsa iniciatives relacionades amb els territoris vitivinícoles i les indústries del turisme, el vi i la gastronomia.
|
|
|
Robert Garibaldi
Especialista en turisme enogastronòmic
Ponència: Com vendre el meu territori. Itàlia
Professora amb llarga experiència en el turisme del vi i alimentació. Membre de la World Food Travel Association, del World Gastronomy Institute i de la Italian Society of Tourism Science. Participa habitualment en conferències i té una llarga experiència en la gestió de projectes territorials tant a nivell internacional com local. Autora de diverses publicacions científiques, així com de l' Informe sobre turisme gastronòmic a Itàlia .
|
|
|
Beatriz Vergara
Directora d'Enoturisme de González Byass
Ponència: Cas d'èxit. Tío Pepe
Nascuda a Jerez, va realitzar els seus estudis de Màrqueting i Publicitat a Madrid. És directora corporativa d'Enoturisme del grup González Byass. Dirigeix l'Enoturisme als cellers del grup, present a les principals DO espanyoles: Beronia (La Rioja), Vilarnau (Penedès), Finca Constancia (Toledo), Viñas del Vero (Somontano), Pazo de Lusco (Rias Baixas), Tío Pepe (Jerez), i també a Bodegas Pedro Domecq (Mèxic) i Veramonte i Neyen (Xile). Anualment reben més de 350.000 visitants.
|
|
|
Enrique López
Co-fundador i CEO de El Cavino del Vino
Ponència: Cas d'èxit. El Cavino
Llicenciat en Economia i Sumiller. Escriptor del llibre ¿Te cuento un vino? (Gourmand Cookbook Awards al millor llibre de vins d'Espanya 2015). Creador de les experiències enoturístiques Winy Fog; la volta a Espanya en 80 vinos i El Cavino del Vino, un singular recorregut enoturístic pel Camí de Santiago visitant cellers amb denominació d'origen.
|
|
|
Francisco Retamero
Co-propietari de Descalzos viejos
Ponència: Cas d'èxit. Descalzos Viejos
Arquitecte per la Universitat de Sevilla i co-propietari, juntament amb Flavio Salesi, del celler Descalzos Viejos, un celler molt singular situat en un antic convent trinitari del s. XVI a Ronda, Màlaga. El projecte de restauració ha rebut nombrosos premis com la Menció d'Honor als Premis Màlaga d'Arquitectura i els seus vins cada vegada estan més cotitzats.
|
|
|