Puc rescatar el meu pla de pensions?
Alguns autònoms disposen de plans de pensions privats que ara podrien rescatar per a millorar la seva liquiditat, amb les condicions que estableixen el RDL 11/2020 i el RDL 15/2020:
-
El beneficiari del pla ha de ser titular d'un establiment al públic que ha estat tancat per l'estat d'alarma o bé haver tramitat el cessament de la seva activitat com empresari autònom.
-
El rescat es podrà produir fins als sis mesos posteriors a la declaració d'estat d'alarma (fins al 14 setembre 2020).
-
Caldrà fer la sol·licitud a la gestora del pla de pensions aportant la següent documentació:
-
Declaració responsable en el cas del tancament administratiu del negoci.
-
Certificat acreditatiu del cessament de l’activitat expedit per l’administració (AEAT, comunitat autònoma).
-
Declaracions fiscals que permetin acreditar els ingressos perduts durant el tancament/cessament (declaració IRPF del 2019, declaració del pagament fraccionat d’IVA i IRPF del darrer trimestre).
-
-
La sol·licitud s’haurà de resoldre en un termini de 7 dies hàbils (30 en el cas de plans en la modalitat d’ocupació).
-
En qualsevol cas, l'import rescatat serà el menor dels següents imports:
a) Ingressos perduts arran de la suspensió de l’activitat durant l’estat d’alarma i un mes addicional, demostrats amb declaracions fiscals anteriors.
b) L’IPREM de 12 pagues multiplicat per tres, corresponent a la durada de l’estat d’alarma i un mes addicional, que representa un total mensual de 1.645,80 €
Exemple: Un botiguer que ha deixat d’ingressar 2.000 € al mes pel tancament, segons la seva declaració d’IRPF del 2019 durant març i abril, hauria d’aplicar l’import b) anterior (el menor) de manera que podria rescatar el següent import del seu pla de pensions:
Recomanem als autònoms amb plans de pensions interessats en el seu rescat que s'adrecin al seu gestor.