Els establiments de la Ruta del Vi del Penedès en contacte tot i el confinament amb les trobades empresarials de la mà del Consorci de promoció Turística del Penedès.

Des de l'estat d'alarma, el Consorci de promoció turística ha estat treballant per reestructurar el pla d'accions i definir un seguit de mesures extraordinàries necessàries per tirar endavant amb aquest nou escenari.

Per tal de poder seguir teixint estratègia conjuntament amb les empreses i entitats del territori, durant els dies 29 i 30 d'abril, han tingut lloc un seguit de trobades virtuals entre el president Ramon Riera, l'equip tècnic del Consorci i agents i establiments turístics del Penedès que formen part de la Ruta del Vi del Penedès.

Realitzar aquestes videoconferències ha permès obrir un canal més de comunicació amb el sector turístic i compartir el que s'està fent des del Consorci i les propostes, inquietuds i suggeriments que tenen des del sector privat. Un treballar en comú que ens permet coordinar una millor estratègia turística.

Les trobades, que han tingut lloc per sectors: allotjaments, cellers, restauració, empreses de serveis turístics i recursos turístics i entitats del territori han comptat amb un total de 100 participants. Una escolta activa al sector turístic que el Consorci va reforçar des de l'inici del confinament i que permet copsar de primera mà la situació en l'àmbit empresarial que permanentment la traslladem als òrgans competents com són les Diputacions i la Direcció General de Turisme de Catalunya.

Durant les reunions, Riera ha traslladat al sector privat tot el suport per part del Consorci, i la necessitat de treballar coordinats¡ sector públic i privat per definir estratègies comunes, que responguin a les seves necessitats i que alhora donin suport a una bona promoció i posicionament del Penedès com a destinació turística.

L'empresa privada ha manifestat preocupació per saber quins seran els protocols, com i en quin moment es comunicaran, quines restriccions patirà el sector pel que fa a capacitats en els seus establiments i en les seves activitats turístiques i si aquestes mesures permetran que les activitats segueixin essent viables econòmicament.

El sector també ha demanat una estratègia conjunta quant a territori en el moment de donar a conèixer el Penedès al mercat català i estatal que és el que a curt termini tindrem.

Demanant ser valents, creatius i anar un pas per endavant.

Finalment també s'ha realitzat una trobada amb responsables tant polítics com tècnics dels ajuntaments i entitats privades consorciades al Consorci de Promoció Turística del Penedès per tal de conèixer les realitats municipals i plantejar també una estratègia conjunta de promoció potent, tal com ha demanat el sector privat.

El Consorci valora positivament aquesta acció, aquest contacte directe i mantindrà aquesta connexió amb tots els agents a mesura que es vagin concretant els passos a fer cap a la reobertura turística del territori.