l Most Concentrat Rectificat, protagonista de l'economia circular dels vins escumosos catalans

Els cellers acaben de signar els primers contractes de compra de MCR amb l’empresa NUFRI de Lleida

La iniciativa promoguda per AECAVA (Associació d’Elaboradors de Cava), que compta amb el suport del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i l'assessorament de l'INCAVI, s’emmarca dins les polítiques de l’economia circular. La proposta té com a objectiu fomentar la sostenibilitat en l’elaboració de vins escumosos de qualitat a partir de raïm de la zona per a l’elaboració de most concentrat com a substitutiu del sucre convencional en el procés d’elaboració dels vins escumosos de qualitat.

El President d’AECAVA, Damià Deàs, es mostra satisfet per l’acollida de la iniciativa per part dels cellers i agraeix al Departament d’Agricultura i a l’INCAVI la seva aposta pel projecte i el seu ajut perquè la iniciativa hagi pogut ser una realitat. “Esperem seguir comptant amb el suport del Departament d'Agricultura en els propers anys per tal de consolidar el projecte”. També ha afegit: “Valoro especialment aquesta iniciativa doncs és una mostra més del compromís del nostre sector amb la sostenibilitat”.

El MCR serà elaborat per l’empresa NUFRI amb seu a Lleida i podrà començar a ser utilitzat pels cellers a principis del 2021.