Comunicat FEGP: Comunicat entitats empresarials de les comarques de l'Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf sobre les restriccions pel Covid

Fa poc més d’un mes coneixíem tot un seguit de mesures restrictives per la crisi sanitària, que s’aplicarien a Catalunya a partir del dia 16 d’octubre, mesures que entenem absolutament desproporcionades.

Posteriorment s’han complementat les mesures inicials amb el “toc de queda” i els tancaments perimetrals, però s’han mantingut les restriccions i NO s’ha implementat cap pla d’ajudes realista pels sectors afectats.

Aquesta setmana s’ha iniciat el debat sobre la desescalada de les mesures restrictives, malauradament un cop més de manera
descoordinada, sense escoltar als sectors afectats i sense concretar ajudes.

Per tot això les entitats sotasignants, representatives del teixit empresarial de l’Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf, comarques
greument afectades per la crisi sanitària, demanem al Govern de la Generalitat:

Primer: Que s’acceleri el procés de desescalada, amb criteris selectius pel que fa a activitats i territoris, sense aplicar mesures generals sobredimensionades.
Segon: Que es posin en marxa de manera urgent plans d’ajuda suficientment dotats pels sectors afectats.

Gremi d’hostaleria de l’Alt Penedès, Gremi d’hostaleria de Vilanova, Gremi d’hostaleria de Sitges, Menja’t Vilanova, AEH Associació empresaris d’hostaleria Tarragona, AEGECAT Associació empreses gestió esdeveniments, Viu Comerç Vilanova, Associació Centre Vila Vilafranca, FEGP Federació empresarial Gran Penedès

19 de novembre de 2020