La DO Penedès realitza enquestes a viticultors i cellers pel seu Pla Estratègic 2021-2030

La DO Penedès continua treballant per desenvolupar el seu Pla Estratègic 2021-2030 que ha de servir per definir les línies estratègiques a seguir per la denominació d’origen en els propers anys. Seguint una de les grans prioritats marcades en l’inici d’aquest projecte, la DO Penedès ja ha començat a sondejar els viticultors i cellers que en formen part. L’objectiu és conèixer l’opinió, les necessitats i els propòsits de tots ells per tal de poder sumar esforços i treballar conjuntament els aspectes que es considerin més rellevants per incloure’ls al Pla Estratègic. Entre aquests aspectes destaca la generalització o no de l’agricultura ecològica, la coexistència de vinyes en diferents DOs, les varietats ancestrals i resistents, els sistemes de control de qualitat i rendiments o les vinificacions de vins naturals i de baixa intervenció entre molts d’altres.

Des de la DO Penedès s’ha preparat una enquesta online i s’ha enviat una comunicació a tots els viticultors i cellers adscrits, amb el link i les instruccions de participació i accés. En total hi poden participar més de 2.000 viticultors i 150 cellers del territori, i des del Consell Regulador de la DO Penedès es fa una crida a la màxima participació. En aquest sentit es demana als potencials participants que revisin les seves bústies (tant en paper com via email), per verificar que han rebut la notificació, i que entrin a l’enquesta i la complimentin. El termini màxim per respondre les enquestes acaba el 31 de gener. Per qualsevol incidència o manca de notificació, es prega als viticultors i als cellers que es posin en contacte amb les oficines del consell regulador.

A banda d’aquestes enquestes, es realitzaran també entrevistes a altres actors del sector com distribuïdors, botigues especialitzades o restaurants, així com un estudi a consumidor final, amb la finalitat d’involucrar a tots els actors.
 
Un pla que ha de servir per reforçar els vins Penedès
La DO Penedès aposta fermament per l’elaboració d’aquest Pla Estratègic com a eina que ha de permetre conèixer a fons la voluntat del sector i marcar les línies estratègiques sobre les que treballar i definir àmpliament la denominació d’origen. D’aquesta forma la denominació d’origen tindrà una base més sòlida per activar accions i iniciatives que permetin potenciar els vins Penedès, així com preservar el patrimoni i l’herència vitivinícola del Penedès.