El Consorci de promoció turística del Penedès, implanta, amb el suport de la Diputació de Barcelona, un nou servei digital d'atenció al visitant a través de taules interactives i tablets

El projecte d’acollida digital al visitant ja té en marxa 3 XTable i una quinzena de llicències per tablets en diferents establiments turístics

El Consorci de promoció turística del Penedès ha adquirit, amb el suport de la Diputació de Barcelona, tres taules interactives i multitàctils que ofereixen tota la informació turística del Penedès, des dels més de 70 llocs d’interès  turístic visitables fins a tota la informació de les 190 empreses de la Ruta del Vi del Penedès, així com l’agenda turística del Penedès.

Aquestes taules, XTable, tenen per objectiu dotar a les oficines de turisme i punts visitables de tecnologia perquè el visitant pugui consultar tota l’oferta turística del territori i pugui traslladar-la amb un clic al seu dispositiu mòbil. Aquest servei pretén millorar l’experiència del visitant un cop es troba en el territori, facilitant-li l'accés a la informació turística i les eines per tal es pugui organitzar la seva pròpia guia de viatge.

Amb un contingut turístic molt ampli del Penedès, amb imatges de gran qualitat, amb informacions i descripcions detallades del que es pot fer i amb tots els punts geolocalitzats, la interacció del visitant està garantida.

Per altra banda, aquest servei també dona al Consorci coneixement de les preferències dels visitants i extreure informes de quins són els llocs d’interès i les empreses de la Ruta del Vi més consultades pels visitants, unes dades de suport que ens permeten analitzar i definir estratègies turístiques. Aquesta iniciativa confirma el compromís amb el model de turisme responsable que té el Consorci segons el seu Pla d’Acció.

Per al president del Consorci de promoció turística del Penedès, Ramon Riera, aquest ha estat un projecte de gran abast pel Consorci, que gràcies al suport de Diputació de Barcelona, que ha aportat 100.000 euros a través de les meses de concertació 2020 en el marc del Projecte d'acollida turística, ha permès desenvolupar tot un seguit d’accions per millorar l’atenció al visitant; des de la redefinició de la marca turística de la destinació fins a aquest servei digital que millora l’acollida al visitant i alhora també ofereix un suport per l’informador.

D’altra banda, pel diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Juan Luis Ruiz, «amb aquest projecte el Penedès millora la seva oferta turística, la fa més accessible, facilita als seus visitants informació d'alt valor i posa en relleu la potència de l'enoturisme".

Les taules estan cedides, per un període determinat, al MAC d’Olèrdola · Museu d’Arqueologia de Catalunya d’Olèrdola, al Centre d’interpretació del Cava de Sant Sadurní d’Anoia i a l’Oficina de Turisme de Vilafranca del Penedès i podran canviar d'ubicació segons necessitats de la destinació turística.

Allotjaments, restaurants, cellers i altres centres d’interpretació també gaudeixen d’aquesta tecnologia en petit format

En paral·lel, s’ha desenvolupat una webAPP per a tablets, adreçada a establiments que participen amb el Consorci de Promoció Turística del Penedès, ja sigui a través dels programes de Punt d’Informació Turística, el Programa Biosphere, impulsats per la Diputació de Barcelona, o bé per ser membres de la Ruta del Vi del Penedès

Aquest projecte està en línia amb la proposta de digitalització del sector turístic que es promou des de Diputació de Barcelona i que permet no només una interacció ràpida i eficient amb l’usuari, sinó també millora del seu coneixement que ha de permetre crear nous productes turístics més orientats a la demanda.