Davant els rumors i especulacions d’un nou enduriment de les mesures de restricció per fer front de manera imminent a una quarta onada de la pandèmia, les empreses i professionals adherits a l’Associació d’Empreses de Gestió d’Esdeveniments i Casaments de Catalunya-AEGECat, amb el suport de la Federació Empresarial del Gran Penedès-FEGP

MANIFESTEM PÚBLICAMENT

1. El nostre malestar pels missatges contradictoris dels màxims responsables polítics que, lluny de traslladar esperança i optimisme, no fan altra cosa que generar desconfiança i desànim al conjunt de la població.

2. La nostra preocupació davant la imminent arribada d’una quarta onada de la pandèmia que si no s’afronta a temps i de manera proporcionada pot posar en perill la temporada d’estiu, vital per al nostre sector.

3. El nostre neguit pel grau permanent d’improvisació i frivolitat amb què els màxims responsables polítics continuen gestionant aquesta crisi i pels reiterats errors de càlcul que han fet que en moments clau per al sector dels casaments i esdeveniments i el de la restauració en general es perdés el control del virus.

4. El nostre rebuig a l’incompliment sistemàtic de compromisos per part dels gestors polítics catalans, espanyols i europeus que, avui per avui, fa difícil que puguin adoptar mesures efectives de protecció de la població i de suport real als sectors econòmics més afectats.

5. El nostre compromís amb la implantació de les màximes mesures higièniques i sanitàries en tots els nostres establiments així com en els esdeveniments per tal de garantir la seguretat de clients i treballadors, així com la cooperació i col·laboració amb les autoritats sanitàries per contribuir en el control de la pandèmia i la eradicació del virus.

Per tot això, als governants de la Generalitat, l’Estat i la Unió Europea

EXIGIM PÚBLICAMENT

1. Un full de ruta que clarifiqui la implantació d’un procés de desescalada ajustat i proporcionat a la realitat i que tingui en compte les empreses del sector dels casaments i esdeveniments, que tot i ser de la restauració la majoria, no poden treballar perquè les limitacions horàries d’obertura vigents són del tot incompatibles amb l’activitat.

2. Que aquest pla de desescalada tingui en compte la idiosincràsia de les empreses de casaments i esdeveniments i que permeti blindar de cara a l’estiu la represa total de l’activitat econòmica ara restringida ja que la pèrdua d’una nova temporada tindria conseqüències devastadores per al nostre sector.

3. Que s’acceleri de manera immediata el procés de vacunació massiu de la població com a única via real i efectiva per aturar l’expansió del virus i garantir la represa de l’activitat econòmica afrontant la temporada d’estiu amb les màximes garanties.

4. Que s’augmenti el ritme de tests massius i de rastreig per assegurar el control de la pandèmia.

5. Que s’implantin protocols de tests de diagnosi per poder realitzar activitats en grup amb les màximes garanties sanitàries.

6. Que es permeti a les empreses del sector dels casaments i esdeveniments poder allargar l’horari de l’activitat fins les 21.00h tenint en compte que el perfil del client són grups de convidats estables, limitats i controlats que es poden sotmetre a un test o prova diagnòstica abans d’accedir a l’acte.

7. Que tant el Govern de la Generalitat com el de l’Estat assumeixin les seves respectives competències i habilitin ajuts directes per a tots els sectors econòmics afectats per la crisi sanitària equivalents als que s’estan concedint en molts països de la Unió Europea.

Vilanova i la Geltrú, 24 de març de 2021

Signat: Pep Minguell,  President AEGECat i  Neus Lloveras, Presidenta FEGP