Lliurament de diplomes de l'Escola d'Enoturisme

Ahir dimarts 6 de juliol va tenir lloc a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya la cinquena edició de l’acte de lliurament de diplomes de dos dels cursos que ofereix el centre. Es tracta concretament de l’alumnat del CFGS de Guia, informació i assistència turística, especialitzat en Enoturisme, corresponents a les promocions 2018-2020 i 2019-2021, ja que, a causa de la COVID19 no es va poder celebrar l’any passat. L’altre curs del qual es van lliurar els diplomes va ser el Certificat de Professionalitat de Sommelier, formació subvencionada pel Servei d’Ocupació de Catalunya. Aquest curs, que és un certificat de professionalitat de nivell III, té una durada de 740 hores i està reconegut per l’Associació Catalana de Sommeliers.

Ester Garcia, directora de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, va ser l’encarregada de conduir l’acte. La benvinguda va anar a càrrec de la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vilafranca, Meritxell Montserrat, que va destacar la importància de l’acte i de l’escola, com a “espai de formació imprescindible per millorar, oferir recursos i divulgar la cultura del vi a través d’aportar valor i coneixement”. Va felicitar als alumnes pels èxits aconseguits i la confiança, als professors “per compartir l’expertesa” i a les empreses del sector “per treballar conjuntament en la millora del territori”.

A continuació va tenir lloc una taula rodona sobre la innovació i l’aplicació de les TIC, els elements claus per resituar-nos al mercat, des de la formació i el sector empresarial. La taula rodona va ser moderada per Eva Vicens, periodista i directora del diari Vadevi.cat, juntament amb la intervenció d’experts del sector: Maurici Segú, CEO d’Innovarout; Carlota Roset, directora d’enoturisme i restauració de Torres; i Guillem Salvans, Project Manager de la Fundació Bertelsmann i projecte Alianza FP Dual. Els ponents van debatre sobre l’aplicabilitat de les TIC en els projectes d’innovació, com afrontar els seus reptes i buscar les possibles solucions.

A continuació, els alumnes del Certificat de Professionalitat  de Sommelier i del CFGS van rebre el diploma i una ampolla de cava personalitzada de Cava Palagó, gràcies a la col·laboració del celler ArtCava.

A la cloenda de l’acte hi van intervenir Anna Vicens, presidenta de l’Associació Catalana de Sommeliers, Susana Díaz, subdirectora general de polítiques actives d’ocupació del SOC del Departament de Treball, i Pere Regull, alcalde de  Vilafranca del Penedès.

En el seu parlament, l’alcalde, adreçant-se a l’alumnat, va afirmar que “vosaltres sou collita d’una aposta que vam fer fa anys per preservar el territori davant l’amenaça de posar polígons on hi havia vinya reforçant l’enoturisme i la formació. Es va sembrar i ara s’estan recollint els fruits. Sou un engranatge importantíssim perquè sou la cadena de comunicació del producte al consumidor. Més que un producte comuniqueu Una cultura, un sentiment, un paisatge, una tradició. En un moment com l’actual, el vi és, més que mai, família, amics, compartir i gaudir de la vida”Pere Regull assegurava que l’Escola d’Enoturisme es va crear per ajudar les petites i mitjanes empreses vitivinícoles “perquè tinguin gent preparada per competir en un món global. El competidor no és la bodega veïna. És el món”.