L'EMPRESA CARAM! CARAM!, PREMI FUTURISME 2021

L’empresa va ser creada amb el suport del Servei de Creació i Consolidació de l’Empreses del Consell Comarcal de l’Alt Penedès

Ara fa un any, dues joves penedesenques van crear l’empresa Caram! Caram! (www.caramcaram.com). La Clara Soler i la Gemma Muray busquen els productes catalans més singulars de cada territori elaborats per artesans agroalimentaris, els donen a conèixer i els serveixen a domicili als seus clients.

Com elles mateixes diuen: “El nostre producte estrella és el Tasta Comarca!, un servei de subscripció i una manera única d'aprendre, tastar i experimentar la gastronomia catalana i la seva vibrant cultura des de casa. (...) El nostre projecte es basa en la creació d'experiències enogastronòmiques; connectem amb petits obradors catalans i donem a conèixer les seves joies gastronòmiques; alhora que fomentem el seu consum responsable i conscient.

A més del Tasta Comarca!, oferim altres propostes dinamitzadores per a particulars, fires o festivitats locals, de tast i maridatge amb els productes que descobrim pel territori català. És una forma de donar altaveu al que tenim al costat de casa i potenciar el seu valor”.

Durant el mes d’octubre, Caram! Caram! va participar al Fòrum Gastronòmic de Barcelona de la mà del Consell Comarcal i la Diputació de Barcelona. Allà van oferir un demostració i un tast de productes del Tasta Comarca! amb productes del l’Alt Penedès (melmelada i secallona de préssec d’Ordal, embotit elaborat amb cava, paté de Gall del Penedès IGP i torró de Catània, entre d’altres).

Enguany, Caram! Caram! ha rebut també un dels tres Premis FuTurisme 2021, que atorga l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa, la col·laboració de la Diputació de Barcelona i l’Associació d’Agències de Viatge Especialitzades (ACAVE), per l’assoliment dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2020-2023.

L’empresa Caram! Caram! es va crear amb el suport del Servei de Creació i Consolidació d’Empreses del Consell Comarcal de l’Alt Penedès. Les dues emprenedores van rebre suport per sol·licitar una subvenció de la Generalitat per a joves menors de 30 anys que es fan autònoms i també per contactar amb empreses del Cens de productors agroalimentaris de l’Alt Penedès.

A més d’ajudar en la fase de creació de l’empresa (pla d’empresa i finançament), el Consell Comarcal fa un acompanyament en els anys posteriors per ajudar a la seva consolidació.

Amb el suport dels ajuntaments de la comarca, el Servei de Creació i consolidació d’empreses del Consell Comarcal impulsa programes i projectes per fomentar el desenvolupament econòmic i les polítiques actives d’ocupació, especialment en els sectors vitivinícola, de l’artesania alimentària i l’enoturisme.

El Servei de Creació i Consolidació d’Empreses del Consell Comarcal de l’Alt Penedès és membre de la Xarxa Catalunya Emprèn de la Generalitat i és Centre Local de Serveis a les Empreses de la Diputació de Barcelona.

Les persones emprenedores i les empreses poden fer les seves consultes sobre subvencions o finançament per a projectes, demanant cita prèvia (https://www.ccapenedes.cat/cita-previa), trucant al telèfon 938 900 000 ext. 124 o a través de l’adreça de correu electrònic procom@ccapenedes.cat.