El Fòrum Gran Penedès torna al format presencial amb el Sr. Albert Castellanos, secretari d'Empresa i Competitivitat com a ponent de referència.

Després d’algunes edicions telemàtiques arran la pandèmia, el Fòrum Gran Penedès torna al format presencial amb el secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, el Sr. Albert Castellanos.

El Fòrum, organitzat per la Federació Empresarial del Gran Penedèsaborda les preocupacions del teixit econòmic dels territoris de l’Alt Penedès, Baix Penedès i del Garraf sobre aspectes com el turisme, la logística i la reindustrialització.

Aquesta trobada serveix als empresaris del territori per resoldre les diferents qüestions que els preocupen. En primer lloc, el senyor Albert Castellanos destaca que els territoris del Penedès i del Garraf tenen les condicions ideals per afrontar i liderar els dos grans reptes del departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya: La reindustrialització i la recuperació del sector turístic per a l’any 2022. Ell mateix remarca ‘’ que hem de ser capaços d’acompanyar a les empreses en aquests pròxims mesos que inviten a l’optimisme controlat, i dur a terme aquestes transformacions que viurà bona part de la nostra economia’’.

La trobada ha resultat de gran interès per a tots els participants, socis de la FEGP, que han pogut expressar-se obertament amb el secretari, que tanmateix ha donat resposta a totes i cada una de les preguntes. Molt important el seu parè sobre l’actualitat empresarial del territori referit a les empreses MAHLE i BOSCH. Ha comparat les dues situacions, mentre MAHLE deixa a 340 persones sense feina en un periode de 2 mesos i sense marge per la intervenció de la Generalitat a trobar solucions necessàries, tot i els 20 anys que porta a Vilanova i la Geltrú, BOSCH, ens ha donat temps per recol·locar part de la plantilla en el temps de marge ofert.

D’altra banda, ha destacat algunes iniciataives models de referencia i que es donen en empreses de la FEGP, ‘’La importància de projectes com IDIADA 2.0, que té l’objectiu de continuar sent un referent en el nou model de mobilitat o com l’Agroparc del grup Atmeller Origen, que suposarà un revulsiu pel conjunt del sector agroalimentari, són fonamentals, ja que són dues activitats que incidiran de forma directa en dos sectors claus a l’economia catalana’’ , com ho són el sector de l’automoció i l’agroalimentari.

El secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat també fa referència a l’encariment dels costos logístics i les dificultats d’aprovisionament ‘’com una oportunitat per a moltes empreses per retornar les parts de la cadena de valors que havien estat deslocalitzades, amb l’objectiu de reorganitzar la producció al nostre territori’’.

Per altra banda, la presidenta de la Federació Empresarial del Gran Penedès, Sra. Neus Lloveras, ha agraït la presència del Sr. Albert Castellanos ‘’per la seva predisposició a conèixer el teixit empresarial del territori i per la participació i la implicació a l’hora de resoldre els dubtes dels assistents al Fòrum Gran Penedès’’.

Finalment, la presidenta de la Federació Empresarial del Gran Penedès afirma que ‘’les comarques del Penedès tenen un comportament i una recuperació positiva enfront els efectes de la pandèmia’’. També destaca la preocupació per la comarca del Garraf ‘’encara que el territori registra bons percentatges respecte a l’atur i l’ocupació, s’ha vist afectat per la marxa de MAHLE, fet que suposa deixar a 340 famílies sense treball’’.  Igualment, reivindica la importància de la unió i del compromís que exigeix una situació com aquesta ‘’des de la FEGP ja estem alineats amb el sindicats, amb constant contacte amb la Generalitat , amb la mateixa empresa i amb l’administració local’’.

En definitiva, ‘’ el Fòrum Gran Penedès ha sigut una trobada molt profitosa i demostra, una vegada més, la importancia de la proximitat entre la Generalitat i el territori, ja que ens proporciona un feedback de primera mà de part de la Generalitat i ens ajuda a entendre la situació dels territoris del Garraf, Alt Penedès i Baix Penedès’ concloïa la Sra. Neus Lloveras’’.