Agents econòmics, socials i polítics del Penedès mostren el seu suport a l'Agroparc d'Ametller

El manifest, impulsat per la Federació Empresarial del Gran Penedès, recalca l’oportunitat que suposarà aquest projecte per al territori

La Federació Empresarial del Gran Penedès, que aglutina les empreses del Penedès, juntament amb els dos sindicats majoritaris, CCOO i UGT, i nombrosos representants polítics i membres del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf i de l’Ajuntament de Gelida, de Sant Llorenç d’Hortons, de Sant Sadurní, de Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú; han mostrat avui el seu suport al projecte de l’Agroparc, que impulsarà Ametller Origen entre els territoris de Gelida i Sant Llorenç d’Hortons juntament amb altres grans empreses i pimes.

El manifest destaca la rellevància que una empresa del territori com Ametller Origen aposti per implementar un projecte innovador que demostri que el creixement sostenible és la millor solució possible per abordar la transformació del sector agroalimentari i fer front a la crisis alimentària i al canvi climàtic. “Prou al no a tot. Estem a favor del sí a projectes ambiciosos, sostenibles amb el medi ambient i amb les persones. Inversions fortes com aquest ajuden a vertebrar el territori”, ha explicat la presidenta de la Federació Empresarial del Gran Penedès, Neus Lloveras.

Tanmateix, més de 100 agents econòmics i socials que s’han adherit al manifest a favor de l’Agroparc recalquen que aquest nou clúster agroalimentari situarà al Penedès a la punta de llança de l’agricultura tecnificada, la circularitat i la simbiosi entre els processos industrials i agraris a través de la tecnologia i l’energia verda, factors claus per fer la transició digital i ecològica necessària. L’Agroparc, tal i com subratlla el manifest, es convertirà en un demostratiu que pugui inspirar a altres iniciatives tant a Catalunya com Espanya i a la resta del món.

Una aposta per un model productiu basat en ocupació de qualitat

Les empreses i organitzacions empresarials, sindicals, socials i de la societat civil del Penedès també manifesten que el projecte que planteja Ametller Origen aposta per un canvi de model productiu basat en ocupació de qualitat – 3.000 llocs de treball, 1000 directes i la resta indirectes i induïts-, amb valor afegit, innovador i que farà guanyar competitivitat en un sector com l’agrari, per fer-lo més sostenible econòmicament i mediambientalment, incrementant oportunitats i avançant en cohesió social.

L’Agroparc, que suposarà la inversió econòmica privada més gran que s’ha fet en la història del Penedès, serà un espai que integrarà agricultura, agroindústria i generació d'energies renovables i esdevindrà el primer districte agroindustrial d'energia positiva i CO₂ negatiu d’Europa. El 94% del terreny de l’Agroparc es destinarà a agricultura sostenible i, alhora, una bona part serà vinya ecològica. En l’àmbit agrari, la cobertura 5G permetrà realitzar pilots d’agritech com la sensorització hídrica, els tractors autònoms, la digitalització de processos, etc. Alhora, l’aposta per reduir les emissions de CO2 de la flota de distribució contribuirà al necessari canvi de model de mobilitat, impulsant pràctiques sostenibles que ja funcionen a d’altres indústries. Tots aquests avenços es podran transferir al territori, especialment al Penedès, facilitant un canvi de paradigma.

El manifest compta ja amb el suport d’organitzacions com la Federació Empresarial del Gran Penedès, Pro Vegueria Penedès, Institut Agrícola Català de Sant Isidre, Universitat Politècnica de Catalunya i més de 100 empreses, entre d’altres: Bodegues Torres, Vallformosa, Novell, La Granja, Juvé & Camps, Embotits Mitjans, Agromillora, Fundació Mas Albornà, Simón Coll, Fruits Secs Torra, Cudié, Cartronatges Font, Gala Media, Agrosmart Robotics, Mariebel, ADQA, Marendis, Sirius Consulting, Gerosa, Nicolás, Ondunova, Cales de Pachs, Caravaning, Castell d’Or, Onyvacoofee, Pubill, FECA, Bardinet, Gràfiques Imprès Ràpid, Electro Stocks, Celler de Can Suriol del Castell, Requejo Instal·ladors, Ventura Pintors, JJ Fusters, Fustes Montgros, Fustes Esteve, Tot Elevació, Mecano Penedès, Güell, EMB, Eminox, SALTOKI, Tallers SOLER, Grup CHÉ, Requejo Instal·ladors, ROICAR, Grup Entrem, Enginyeria Santi Mestres, Bardinet, Merca Eleva, Pimexa, XTA, Pinord, Caves Viladellops, Isolana i DISTRIPLAC.

La Federació Empresarial del Gran Penedès fa una crida a altres les empreses, entitats i organitzacions socials que estiguin compromeses amb el territori i les persones a adherir-se al manifest i construir junts un projecte unitari i ferm que permeti viure, treballar i gaudir encara més del Penedès.