L'empresariat català perd el monopoli del ple de la DO Cava, que incorpora un vocal de Requena i Almendralejo

Les eleccions celebrades aquest dimecres al Consell Regulador de la DO Cava han acabat amb l'històric monopoli que l'empresariat català ha tingut durant 36 anys, ja que una de les dotze vocalies de l'ens l'ha guanyat la candidatura conjunta de Requena (Valencia) i Almendralejo (Extremadura).

L'elevada participació d'aquestes regions ha permès la seva irrupció al ple, amb un seient que ocuparà un executiu del celler valencià Dominio de la Vega. Les altres dues vocalies portades a votació -la resta ja estaven assignades fora dels comicis- les ha guanyat la candidatura Viticultors del Cava, formada per Unió de Pagesos, la JARC i l'Associació de Viticultors del Penedès amb el suport de Codorníu.