CLOENDA DEL PROGRAMA “TREBALL, TALENT I TECNOLOGIA” AMB UNA JORNADA DE RESULTATS GLOBALS AL CONSELL COMARCAL

L’objectiu del programa era l’acompanyament a la transició digital de persones i empreses de l’Alt Penedès relacionades amb la producció, elaboració i venda de productes d’alimentació i begudes

El Consell Comarcal de l’Alt Penedès, amb la col·laboració dels 27 municipis de la comarca, va organitzar aquesta última jornada per posar en relleu el treball realitzat al llarg dels darrers dos anys.

Joan Manel Montfort, president de l’Àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal, va fer un repàs dels aspectes més destacats del programa a l’Alt Penedès i va ressaltar la quantitat de projectes que s’han pogut desenvolupar gràcies a la unió de tots els municipis de la comarca en l’àmbit de la cadena de valor de l’alimentació i les begudes. També va destacar les aliances estratègiques formades amb clústers i associacions empresarials, així com el gran nombre d’empreses participants.

Arran de la diagnosi de la cadena de valor de l’alimentació i les begudes, es van identificar el reptes de transformació digital i els perfils professionals als quals calia formar i es van dissenyar els corresponents plans de formació amb les competències digitals necessàries.

Pilar Moret, cap de secció de Coordinació de Polítiques del Servei de Mercat de Treball de la Diputació de Barcelona, va presentar i valorar els projectes desenvolupats pel programa TTT a tota la província de Barcelona.

Seguidament es van presentar els tres últims projectes desenvolupats el 2023.

El primer va sorgir a partir de la necessitat d’optimitzar la logística diària dels cellers per als enviaments de comandes tant a particulars com a través del canal de distribució d’aliments HORECA (HOtels, REstaurants i CÀterings).

Eloi Orives, director de producte de l’empresa Maccion Lean Solutions, va presentar els resultats del projecte “La Volta”, d’assistència tècnica per a l’optimització logística de la viticultura a l’Alt Penedès. Actualment el projecte segueix funcionant a una desena de cellers, que comparteixen la logística tres dies per setmana.

El segon i el tercer projectes del programa TTT (“Assistència tècnica per a la implementació de la teledetecció i quaderns d’explotació digital al camp” i “Assistència tècnica per a la presa de decisions a l’agricultura davant el canvi climàtic”) estan relacionats amb el sector agrari i són una evolució d’un projecte desenvolupat el 2022 (“Assistència tècnica i formació per a la digitalització de la viticultura: monitoratge climatològic i models de prevenció de malalties de la vinya”).

Edgar Izquierdo, director general de l’empresa Arcadia Global Analytics, va presentar la plataforma Auravant, encarregada de captar el vigor de les parcel·les mitjançant nano-satèl·lits i l’ús de quaderns digitals

Joan Olivella, gerent de l’empresa Central de Compres Vitivinícoles, va posar en valor l’aplicació Sencrop, que permet accedir a les dades meteorològiques recollides per les estacions meteorològiques locals i facilita la presa de decisions a l’agricultura. En el marc del programa TTT, aquesta aplicació s’ha adaptat a les característiques del territori per recollir informació valuosa per als viticultors.

Els dos darrers projectes del programa TTT han servit per millorar la predicció de les condicions meteorològiques i el control de les parcel·les vitivinícoles, per donar una millor resposta als efectes del canvi climàtic.

Per finalitzar la jornada, l’equip tècnic del programa Treball, Talent i Tecnologia del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, va presentar els resultats obtinguts i l’impacte que han suposat les accions i els projectes desenvolupats a tota la comarca: diagnosi, projectes de digitalització empresarial i productes associats, aliances estratègiques i formacions realitzades al llarg dels darrers dos anys.