Ladyssenyadora presenta una identitat visual centrada en els sons i la música de la Festa Major

Els administradors i les administradores de la Festa Major de Vilafranca 2025 Anna Campamà, Rosa Llopart, Clàudia Samsó, Adrià Solís i Oriol Udina han anunciat, aquest dimarts al vespre en un acte obert a tothom al Fòrum Berger Balaguer, els equips responsables del disseny i de la comunicació de la Festa Major 2025. D'una banda, Ladyssenyadora és l'estudi que s'encarrega del disseny d'aquesta edició i, d'altra banda, La Fatxenda és l'empresa que assumeix la comunicació integral de la festa.

La identitat visual de la Festa Major de Vilafranca del 2025 se centra, tal com expliquen des de Ladyssenyadora, "en els sons i la música de la festa." Comenten que els diferents ambients sonors de la Festa Major, els donaran prou joc com per "fer un retrat de la més típica des d’una perspectiva i una mirada diferents." El logotip d'aquest any s'inspira en el primer so que introdueix la festa el dia 29 d'agost: el d'un tro. Exposen que "parteix dels trossos de paper de colors que queden després de l’explosió d'aquest tro". D’aquesta manera, aconsegueixen "una immensa varietat de logotips que, tot i ser diferents entre si, sorgeixen del mateix esclat". En defintiva, hi ha "molts logotips possibles, perquè en una sola festa hi ha molts ambients, moltes cançons, molts sons i molts sorolls diferents."

Pel que fa a la comunicació, des de La Fatxenda recalquen que "la voluntat és oferir informació de servei als canals digitals, amb un contingut que resulti atractiu i entretingut". Més enllà de gestionar els perfils oficials a les xarxes socials, des de l'empresa vilafranquina s'encarreguen de la creació de campanyes i espots audiovisuals, de l'organització d'actes públics i trobades amb els mitjans de comunicació, de la redacció de comunicats i notes de premsa, a més de proporcionar un servei global de consultoria i assessoria en comunicació.

Els integrants del quintet han manifestat que els agrada molt la proposta de Ladyssenyadora. Confessen que han fet "una aposta important per un equip de gran trajectòria professional" i creuen que els aniran sorprenent durant els propers mesos. Pel que fa a la comunicació, confessen que La Fatxenda els aporta "estabilitat, confiança i tranquil·litat". Estan convençuts "que es farà una molt bona feina durant tot l'any".

En el transcurs de l'acte, que ha comptat amb la col·laboració de la Fundació Pinnae i el celler Oliver Viticultors, també s'ha presentat dues de les primeres aplicacions del disseny d'enguany: una dessuadora i uns mitjons vermells amb dibuixos de picarols inspirats en els clàssics camals dels balladors. Tot plegat, ho vendran a l'estand de la Fira del Gall. A més d'aquests primers elements, les administradores i els administradors també vendran números de loteria de La Grossa amb la Dooble i altres elements de marxandatge com les figures de Festiari i la polsera del Drac de la joieria Moner.

Ladyssenyadora, equip de disseny de la Festa Major 2025