La presidenta de la Diputació de Barcelona reivindica a Fitur un turisme que generi aliances entre veïns i visitants

•    Lluïsa Moret ha participat aquest dimecres en la inauguració de l’estand de la Destinació Barcelona a Fitur 2025
•    Sota el lema “This is Barcelona, tota una experiència”, l’estand ofereix al visitant una experiència immersiva on els mateixos ciutadans de la província fan de prescriptors.
•    La destinació aposta per un turisme descentralitzat i desestacionalitzat  que atregui visitants tot l’any i a tot el territori, i beneficiï també els ciutadans que el rep.
•    Enogastronomia, cultura, esports, turisme del benestar i costa són les grans apostes d’enguany.

 

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, ha participat aquest dimecres en la inauguració de l’estand de la Destinació Barcelona a Fitur, on ha destacat l’aposta per un turisme amb valors “que generi aliances i una experiència vivencial positiva entre els veïns i veïnes que viuen al territori i els que els visiten, compartint i respectant junts els tresors que ofereix el conjunt de la província”. En aquest sentit, Moret ha reinvidicat un turisme “que genera una gran activitat econòmica al territori però que a més està compromès amb valors com la sostenibilitat econòmica, ambiental i social, respectant la diversitat i l’equilibri” dels diversos territoris de la província. 

Sota el lema “This is Barcelona, tota una experiència”, la Diputació de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona comparteixen a Fitur 2025 un estand per promocionar conjuntament la Destinació Barcelona (que inclou la ciutat i comarques). Moret ha inaugurat aquest dimecres l’estand juntament amb el president del Consorci Turisme de Barcelona, Jordi Clos, i la segona tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Maria Eugènia GayLluïsa Moret ha posat en valor l’aliança entre la Diputació de Barcelona i el Consorci Turisme de Barcelona “per projectar conjuntament que Barcelona es relaciona amb multitud de comarques molt diverses geogràficament amb tresors forestals, fluvials, costaners, culturals i enogastornòmics, i visibilitzar-la com una de les metròpolis més importants del món”.

Enguany la Destinació Barcelona presenta a Fitur un estand diàfan envoltat de pantalles per proposar al visitant una experiència immersiva on els mateixos ciutadans de la província fan de prescriptors de la Destinació. Mitjançant vídeos i àudios, els veïns i veïnes transmeten l’experiència quotidiana de viure els carrers, els mercats, els museus, els festivals, la gastronomia o els parcs naturals, entre d’altres, brillant per sobre dels estereotips turístics i evocant valors com la tradició, la singularitat o l’autenticitat, amb especial èmfasi en la gastronomia i l’enoturisme, cultura, esports,  benestar i la Costa Barcelona (platges, nàutica...).

En aquest sentit, la presidenta de la Diputació de Barcelona ha recordat la necessitat de “desconcentrar, diversificar i descentralitzar” l'oferta turística més enllà de la ciutat de Barcelona, redistribuïnt l'impacte positiu de les visites, reduint la massificació i enriquint l'experiència dels visitants. La província ha progressat en la desestacionalització de l'arribada de turistes, que cada cop troben més atractius a la província al llarg de tot l'any. A Fitur es mostraran alguns d’aquests atractius, com ara l’oferta enogastronòmica de la demarcació, els recursos per al turisme del benestar o el potencial del turisme de pantalla: durant la fira es presentarà un estudi que mostra que 167 municipis barcelonins han acollit 500 rodatges de pel·lícules i sèries des de l’any 2000.

Un turisme responsable des del punt de vista social i de gènere

La Diputació de Barcelona treballa actualment en un projecte de sostenibilitat social amb accions com ara un protocol contra les violències masclistes en allotjaments turístics, que es preveu vegi la llum durant el primer semestre de l’any.

També lligat a la perspectiva de gènere, en el marc de Fitur la Diputació de Barcelona signarà un acord de col·laboració amb Queer Destinations, amb l’objectiu de contribuir a la professionalització i sensibilització del sector per crear espais turístics segurs i inclusius per a tothom, a partir d'un estàndard internacional de seguretat i excel·lència.