Finalitza el curs de Productes i productors gastronòmics de Catalunya
Aquest mes ha finalitzat el curs de Productes i productors gastronòmics de Catalunya, una proposta formativa innovadora que ha ofert un recorregut sensorial i pràctic per la riquesa gastronòmica catalana. Durant 30 hores repartides en 6 sessions, els participants han pogut conèixer de primera mà nous productes, nous productors i el patrimoni que configura la nostra cultura alimentària.
Un viatge pels productes del territori
La formació ha abordat temàtiques molt diverses, començant pels productes vinculats al Parc Rural de Montserrat en el marc del seu Mil·lenari, amb protagonisme per al mató, formatges i oli d’oliva verge extra. També s’han descobert elaboracions singulars sorgides l’últim any, com els vinagres, la Ginebra del Penedès o les kombutxes, destacant la vitalitat i la innovació de l’escena agroalimentària catalana.
Experiències directes amb productors
Un dels grans valors del curs ha estat el contacte directe amb els productors. Els alumnes han pogut participar en una masterclass de Gramona centrada en la biodinàmica i la inclusió de gallines del Penedès a la vinya, així com conèixer el projecte Cal Bardera, un exemple d’agricultura social i de vinificació emergent al territori.
La formació també ha donat protagonisme als productes innovadors en pastisseria i cuina, sense oblidar productes icònics com l’Avellana de Reus DOP, el Pa de pagès IGP i el vermut de Reus. Les visites a obradors i camps d’avellaners han permès aprofundir en la qualitat i l’autenticitat d’aquests productes.
Docència de primer nivell i participació activa
El curs ha estat dirigit per Gemma Muray i Clara Soler, expertes en turisme enogastronòmic i fundadores de l’empresa Caram Caram, que han guiat els participants amb el seu coneixement i entusiasme. A més, la presència d’obradors i petits projectes ha enriquit l’aprenentatge amb casos reals i punts de vista diversos.
Una formació subvencionada i compromesa amb el territori
El curs ha estat 100% subvencionat pel Consorci de la Formació Contínua de Catalunya, facilitant l’accés a una formació de qualitat per a professionals i persones interessades en el món de l’enogastronomia. Les sortides pràctiques, el tast sensorial i el debat sobre el patrimoni gastronòmic català han estat claus per a una experiència formativa completa i transformadora.