Es presenta la nova junta del Gremi d'Hostaleria del Baix Penedès

L’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la Província de Tarragona (AEHT) va presentar oficialment aquest dimarts al vespre la nova junta directiva del Gremi d’Hostaleria del Baix Penedès en un hotel del barri marítim de Coma-ruga.
L'acte el va encapçalar Francesc Pintado, president de l’AEHT; i va comptar amb Eduard Álvarez, president del Gremi d’Hostaleria del Baix Penedès; Martí Carnicer, alcalde del Vendrell, i diversos polítics i empresaris d'arreu del Baix Penedès.

Francesc Pintado va destacar en el seu parlament que el Gremi d’Hostaleria del Baix Penedès “és una entitat històrica que s’ha reestructurat amb l’objectiu clar de dinamitzar la restauració del territori i situar la gastronomia com un referent”. ​I va afegir que “junts aconseguirem treballar per organitzar un calendari d’activitats gastronòmiques que posicionarà el Baix Penedès com a un referent en el mapa”.

Eduard Álvarez va mostrar el seu agraïment a totes les persones i empreses que donen recolzament a l’agrupació i va posar de manifest tots els avantatges que el Gremi ofereix als seus socis com serveis d’assessoria, cursos de formació i avantatges de les empreses col·laboradores de l’AEHT.

Cal destacar que el Gremi d’Hostaleria del Baix Penedès, constituït l'any 1980 i renovat fa tres mesos, ha estat treballant intensament en la creació de la primera ruta temàtica del xató, ha col·laborat amb el Fòrum Calafell en la celebració de la primera Calçotada popular, s'ha integrat en el Pacte del Penedès Marítim contra els peatges abusius de l'autopista C-32 i ha creat un paquet turístic per carnaval, gràcies a l’estreta col·laboració amb la presidenta i el conseller de Turisme del Consell Comarcal del Baix Penedès, Eva Serramià i Jaume Casañas.

Eduard Álvarez va aprofitar l’ocasió per donar a conèixer els objectius i els  projectes en els que està treballant actualment la nova junta directiva del Gremi d'Hostaleria del Baix Penedès, com és el cas d’augmentar el posicionament i l’oferta complementària i diferenciadora de la marca turística Costa Daurada o donar continuïtat, estendre i impulsar les jornades gastronòmiques del seu territori, entre d’altres propostes.

El Gremi d'Hostaleria del Baix Penedès també està treballant en una borsa de treball conjunta per tal de minimitzar el greu trastorn que dia a dia suposa la recerca de personal qualificat per a les empreses del seu sector.

Francesc Pintado va concloure amb la referència a ara fa 9 mesos, quan es va crear la junta de l’AEHT, moment en el qual, va dir al Vendrell, "vam afirmar que el nostre objectiu clar era recuperar l’orgull de pertinença al sector. Ens queda molt recorregut, però comencem a percebre’l i continuarem treballant de valent fins assolir-ho”​.

Durant la presentació de la nova junta del Gremi d'Hostaleria del Baix Penedès es va fer lliurament simbòlic de la jaqueta de xef de l'AEHT a l'alcalde del Vendrell i d'una placa d'agraïment a qui durant una trentena d'anys ha estat president de l'entitat gastronòmica i ara president emèrit, Elías Chacón.

El3de8.cat