Convocades les eleccions als Consells Reguladors de les Denominacions d'Origen del vi de Catalunya

Les votacions tindran lloc del 30 de maig al 3 de juny, depenent del CRDO

Ja s’ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) la convocatòria d’eleccions dels òrgans de govern dels Consells Reguladors de les Denominacions d’Origen (CRDO) del vi a Catalunya. La comissió rectora de cada un dels CRDO de Catalunya és elegida per sufragi lliure, directe, igual i secret entre tots els membres inscrits al Consell Regulador.

Amb aquesta publicació al DOGC s’inicia tot el procés electoral amb el nomenament dels membres  de la Junta Electoral de Catalunya (JEC) i la Junta Electoral de la Denominació d’Origen (JEDO) a cada regió vitivinícola.

La presentació de candidatures serà entre el 9 i el 17 d’abril, segons el calendari de cada Consell Regulador. Poden presentar candidatura les federacions representatives del món agrari cooperatiu, les organitzacions professionals agràries i les organitzacions empresarials, o bé aquelles que, no proposades per les anteriors organitzacions, aportin l’aval del 5% dels electors inscrits.

Es presenten candidatures per cada un dels quatre censos: cens A que correspon a viticultors adscrits a cooperatives, cens B de viticultors no adscrits, cens C pels cellers inscrits al registre de no embotelladors i el cens D pels cellers embotelladors.

Les votacions  tindran lloc el 30 de maig pels CRDO d’Alella, Catalunya, Conca de Barberà, Costers del Segre, Montsant, Penedès, Tarragona i Terra Alta; el 31 de maig pels CRDO de l’Empordà i CRDOQ Priorat, i el 3 de juny pel CRDO Pla de Bages.

Els CRDO garanteixen l’origen geogràfic i la qualitat d’un vi, segons les varietats i les pràctiques enològiques i d’envelliment establertes prèviament en els seus reglaments. Per poder emparar un vi amb el nom de la Denominació d’Origen, cal que hagi passat per estrictes controls analítics i de tast per part d’experts que en garanteixen la qualitat.