Creen un pla estratègic per donar a conèixer el Gall del Penedès i desestacionalitzar el seu consum

El Gall del Penedès amb IGP vol millorar el seu posicionament, desestacionalitzar el seu consum i donar-se a conèixer. Per aquest motiu, la fundació Alícia ha elaborat un pla estratègic i ha creat un document amb oportunitats per millorar la seva percepció.

Segons ha explicat el director de la fundació Alícia, Toni Massanès, els ciutadans de la Vegueria han de ser els primers prescriptors del producte. “Com a penedesenc, t’ha de fer vergonya que algú vingui a casa teva i no li posis Gall del Penedès per menjar”, ha comentat. En aquest sentit, la consellera comarcal d’Agricultura, Sílvia Pérez, ha manifestat que el Gall del Penedès té més demanda a Barcelona que a la comarca.

Així doncs, una de les qüestions que s’han posat sobre la taula és tenir Gall del Penedès setmanalment als mercats de la comarca. D’aquesta manera, també es desestacionalitzarà el seu consum, ja que el 80% de la producció es consumeix en l’època nadalenca. Un altre dels punts és potenciar és l'enoturisme vinculat al Gall del Penedès, amb propostes que expliquin les maneres de cuinar-lo i es doni opció a visitar les granges on es crien.

Per la seva banda, el president del Consell Regulador del Gall del Penedès, Enric Ferré, ha explicat que aquest producte “és una de les millors carns d’aviram d’Europa i tenim la sort de tenir-lo al Penedès”. Així que ha manifestat que cal donar-lo a conèixer, aprofitant que des del 2016 va aconseguir la IGP i que la gent perdi la por a cuinar-lo. Ferré ha dit que "els guisats i els rostits són molt bons, però la carn del gall del Penedès es pot cuinar de moltes maneres sense dificultat, perquè tot i ser una carn amb més textura és molt tendre", ha dit.

Un cop es comenci a desplegar el pla estratègic, que s'ha elaborat gràcies a un conveni que es va signar el passat mes de maig entre el Consell Regulador de la IGP i la Fundació Alicia, es detallaran les campanyes de promoció del producte que ajudin a reforçar el prestigi d'aquesta carn d'au autòctona del Penedès.

La regidora de Promoció Turística de Vilafranca, Dolors Rius, deia, en aquest sentit, que aquest cap de setmana durant la Fira del Gall, els productes han apujat preus i un dels objectius d'aquesta acció és valorar més el gall.