Del 6 d'abril al 5 de maig es poden sol·licitar els ajuts als autònoms del Departament de Treball

El dia 3 d’abril ha sortit publicada al DOGC, la convocatòria dels ajuts als autònoms que s’han vist afectats per la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia del Covid-19. Els requisits bàsics per sol·licitar l’ajut són:

• Ser una persona física treballadora autònoma i estar donada d’alta al règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social (RETA) i tenir domicili fiscal a Catalunya.
  • Acreditar pèrdues econòmiques durant el mes de març de 2020 en comparació amb el mateix mes de març de 2019 i en el cas de les persones treballadores autònomes amb una antiguitat al RETA inferior a un any, la comparació es farà amb la mitjana de la facturació mensual des de l’alta al RETA.
  • L’ajut és incompatible amb qualsevol altre ajut destinat a la mateixa finalitat.

El termini de presentació de sol·licituds estarà obert des del dia 6 d’abril i fins el 5 de maig i podeu descarregar-vos el formulari des de la fitxa del tràmit

Difonem les novetats rellevants des de les novetats de Canal Empresa i el perfil de twitter de @FUEmpresacat.

Us recomanem que abans d’emplenar el formulari reviseu les preguntes freqüents on podreu trobar la resposta a la majoria dels dubtes que es puguin plantejar.

Podeu trobar tota la informació dels ajuts a les empreses i els autònoms que ofereixen les diferents administracions a canalempresa.gencat.cat/mesuresempresesiautonoms

Accés al tràmit