Comunicat entitats empresarials Alt Penedès, Baix Penedès, Garraf i altres, sobre les restriccions per la Covid-19

Aquest ja és el tercer comunicat que fem conjuntament les entitats sotasignants, els anteriors van ser el 19 de novembre i 14 de gener, però malauradament la situació no ha canviat. Valorem positivament l’atenció i les explicacions rebudes el passat dia 28 de gener per part del secretari general d’empresa i coneixement, Sr. Jordi Cabrafiga, i la línia d’ajudes que la Generalitat ha tret aquest mes de febrer, però és insuficient.

Volem treballar!

Les restriccions que s’estan aplicant:

NO han tingut en compte les particularitats dels diferents sectors i subsectors

NO han tingut en compte les característiques de cada territori

NO hi ha hagut suficient diàleg amb els sectors afectats

Per aquest motiu, de cara a la revisió de les restriccions que s’ha de realitzar aquesta setmana,

DEMANEM al Govern de la Generalitat:

• Que s’elimini el confinament Comarcal
  • Ampliar l’horari d’obertura de la restauració per poder servir sopars
  • La reobertura de tots els comerços, també els caps de setmana
  • Establir protocols per poder organitzar esdeveniments
  • Que la Generalitat exigeixi al Govern de l’Estat Ajudes Directes per a tots els sectors afectats per la crisi sanitària, equivalents a les que estan donant altres països de la UE.

Gremi d’hostaleria de l’Alt Penedès, Gremi d’hostaleria de Vilanova, Gremi d’hostaleria de Sitges, Menja’t Vilanova, AEH Associació empresaris d’hostaleria Tarragona, AEGECAT Associació empreses gestió esdeveniments, Viu Comerç Vilanova, Associació Centre Vila Vilafranca, Associació Masies del Penedès, Roquetes, FemRibes, FEGP Federació empresarial Gran Penedès.

Disset de febrer de 2021