Sessió de treball de la marca “Ciutats amb caràcter” a Vilafranca

Aquest dilluns es va celebrar a Vilafranca del Penedès una sessió de treball de la marca turística “Ciutats amb Caràcter”, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme i el Servei de Turisme de l’Ajuntament de Vilafranca per tractar diferents temes i intercanviar experiències. Vilafranca del Penedès forma part de la marca “Ciutats amb caràcter” que atorga l’Agència Catalana de Turisme (Generalitat de Catalunya) conformada per ciutats mitjanes pel que fa a població, que tenen una forta personalitat, marcada per diversos aspectes, com ara el seu caràcter històrico-cultural, enogastronòmic o artístico-creatiu.

Vilafranca del Penedès s’emmarca en l’eix històrico-cultural, tant pel seu patrimoni material (palaus, basílica, carrers del nucli antic...), com pel seu patrimoni immaterial, destacant la Festa Major, els castells, la Fira del Gall (amb més de tres-cents anys d’història).

La marca té per objectiu poder promocionar aquestes ciutats i viles com un conjunt (fires, promocions online, publicacions específiques...) posicionant Catalunya com una destinació turística de referència pel que fa a ciutats mitjanes agrupades sota una marca comuna.

Amb Vilafranca, a “Ciutats amb Caràcter” s’hi troben ciutats tant diferents com Girona, Tarragona, Terrassa, Solsona, Manresa, Vic, La Bisbal d’Empordà, Montblanc, Reus, Tortosa, Lleida i la darrera en sumar-se ha estat Caldes de Malavella.

A la trobada de dilluns es va aprofitar per visitar la seu dels Castellers de Vilafranca, Cal Figarot, com exemple de patrimoni immaterial i el campanar de Santa Maria com a patrimoni material.