Declaració per l'impuls i la reactivació de l'economia a les comarques de l'Alt Penedès i del Garraf

Aquest matí els representants de CCOO, UGT i FEGP, s’han reunit a la seu de la Federació Empresarial a Vilanova per signar una declaració per posar els ciments a la reactivació econòmica de les comarques de l’Alt Penedès i del Garraf. Us deixem el contingut de la Declaració i adjuntem el document firmat.
Davant la situació social, laboral i empresarial que afronta el país i concretament les comarques de l’Alt Penedès i del Garraf, l’organització patronal de referència al territori, la FEGP, i els sindicats majoritaris CCOO (Comissions Obreres) i UGT (Unió General de Treballadors) expressem la nostra voluntat de construir  un front comú, per posar el nostre coneixement, experiència i proximitat amb la realitat socioeconòmica al servei de la reactivació i el creixement econòmic que necessiten aquestes comarques.

Volem contribuir a rebaixar l’índex d’atur a aquestes comarques, apostant per la formació i capacitació de la gent  i per un model productiu basat en l’ocupació de qualitat, fent una aposta ferma pels sectors que aportin valor afegit, de futur, innovadors, però també consolidant alhora l’aposta empresarial existent. I ho volem fer cercant en tot moment l’equilibri entre activitat empresarial, paisatge i residencia, un model territorial sostenible i respectuós amb el medi ambient.

Aspirem a una reconstrucció econòmica sostenible i inclusiva, amb una participació plural d’agents, entitats i administracions, basada en l’escolta activa i la voluntat d’aconseguir consensos i acords pel desenvolupament futur, i una participació i implicació activa en les decisions que afectin als projectes vinculats amb fons europeus que es presentin al territori.

Per tot això, les organitzacions sotasignants, PROPOSEM avançar en les següents línies de treball:

–       Fer un acompanyament cap a una transició justa cap a una nova economia més verda, més eficient i digitalitzada.
–       Treballar per aconseguir una rebaixa dels índex d’atur, amb especial atenció a dones i joves
–       Afavorir la generació d’ocupació estable i de qualitat
–       Apostar per la formació professional i continua integradora i de qualitat, adaptada a les necessitats de les empreses de la comarca.
–       Impulsar un procés de reindustrialització de les comarques que permeti mantenir l’actual teixit productiu i crear-ne o captar-ne de nou.
–       Millorar la xarxa de transport públic, fent que sigui adient a les necessitats de les comarques, avançant cap a un model de mobilitat sostenible.
–       Promoure la modernització l’administració, millorant la qualitat de l’atenció a les empreses i ciutadania, i simplificant i facilitant l’atenció a les persones usuàries.
–       Avançar cap a un model de comarques que permeti un creixement econòmic respectuós amb l’entorn natural i alhora sigui atractiu per a noves inversions.

Perquè tot això es pugui realitzar, les tres organitzacions ens posem a disposició del govern de la Generalitat, de les administracions locals i de la ciutadania en general, per aportar el nostre coneixement i experiència, tal com ho hem fet durant els darrers anys.

Estem convençuts que cal sumar esforços per fer possible la reconstrucció econòmica sostenible, inclusiva i social de les comarques, garantint un ecosistema empresarial de futur i la cohesió social, i vetllant perquè les comarques de l’Alt Penedès i del Garraf siguin competitives per viure i treballar-hi.

Per aconseguir-ho apostem per una concertació territorial equitativa, plural i representativa dels diferents àmbits de la societat. L’empresa, les persones treballadores i l’administració, sobre la base del compromís, el consens, l’escolta activa i la imparcialitat, al marge de colors polítics.

Des del compromís amb el territori i les persones, volem compartir i construir entre totes i tots una estratègia unitària forta, que permeti viure, treballar i créixer a les comarques de l’Alt Penedès i Garraf.