Recaredo acull el comerç de Sant Sadurní en la celebració dels 15 Anys de la Targeta Client

Les caves Recaredo van acollir ahir al vespre més d’una cinquantena de persones, entre els quals representants de 29 empreses locals, per celebrar el 15è aniversari de la targeta client de Som Sant Sadurní. Josep Mata, en nom de Recaredo, va donar el tret de sortida a l’acte, que va estar presidit per Joan Carles Martín com a secretari de l’entitat, i que va comptar amb la presència de la regidora de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Sant Sadurní, Eva Cruces.

Susana Duaso, gerent de l’entitat, va presentar el sistema de fidelització i va explicar les accions per aquest 2022 que s’emmarquen en els 15 anys dela targeta client. Segons va assegurar, el projecte de fidelització encetat el 2007 “ha esdevingut un projecte exitós en el temps que ha assolit el repte de conservar els clients i reduir, de manera significativa, les fuites de compradors a altres municipis veïns”.

Amb la targeta client els establiments adherits premien les compres de la seva clientela de forma directa, amb el retorn de l’1% de l’import  de la seva compra, i alhora els clients entren en els sortejos que l’entitat realitza al llarg de l’any.

L’aposta per un sistema en el qual el premi que rebia el client d'una botiga se'l podia gastar en qualsevol dels establiments adherits a la targeta, enlloc d'haver-ho de gastar exclusivament en el comerç que li estava donant el premi, va ser aleshores una iniciativa molt novedosa. Des del 2015 la targeta client local del Som Sant Sadurní funciona amb la plataforma Moneder i s'ha consolidat com “un dels sistemes de referència en l'àmbit català pel que fa a la revitalització del comerç local”.

La tarja dels botiguers arriba amb un bon estat de salut als seus 15 anys. Així ho constaten els més de 5.600 usuaris que l'han fet servir en el darrer any. Una tercera part dels habitants de Sant Sadurní majors d'edat l’utilitzen en les seves compres quotidianes, i en el cas de les dones, el percentatge s'eleva fins al 60%. Aquest col·lectiu d'usuaris actius ha superat, en el seu conjunt, les 85.000 accions de compra durant l'últim any, fet que representar una mitjana de 1.800 compres bonificades a cada establiment associat. El volum de negoci l’últim any ha estat superior als 2,8 milions d'euros, amb una mitjana de negoci per establiment i any que ronda els 63.000 euros. “Amb la targeta client de Som Sant Sadurní tothom hi guanya”, assegurava Duaso.  Només el 2021 els establiments del Som Sant Sadurní van gratificar els seus clients amb 28.000euros en el seu conjunt.

Celebració dels 15 anys

Duaso també va explicar les accions que s’emmarquen dins l’any del 15è aniversari de la targeta, i la jornada en què se celebrarà la posada marxa del sistema de fidelització. El dissenyador local, Jesús Fariñas va crear la marca dels 15 anys de la targeta client, que es pot veure en diferents punts neuràlgics de la vila durant tot l’any. Les compres que es facin aquest mes de setembre entraran en el sorteig especial de l’aniversari, que tindrà lloc el dia 30. Seran tres lots de 15 regals cadascun, gràcies als establiments que tenen la targeta client.

Vídeo commemoratiu

Sota el lema “Ho celebrem plegats?”, l’entitat ha encarregat a Adolfo Fotògrafs la producció del vídeo dels 15 anys, en el qual hi han col·laborat 48 famílies, i que es pot veure des de l’1 de setembre a les xarxes i canals de l’entitat i els aparadors temàtics ubicats al carrer Dr. Escaiola i oficina del Som Sant Sadurní.

Els clients que comprin el dia 14 de setembre amb la targeta client un mínim de 15 euros podran aconseguir en exclusiva la joia commemorativa dels 15 anys, obra de la joiera local Cristina Garcia Saràbia. Se n’ha fet una tirada de 300, que només es podran aconseguir aquest dia. Garcia va explicar com va acceptar amb molta il·lusió l’encàrrec, convençuda que “la tarja és el millor regal que els comerços poden fer als seus clients”. Garcia explica que amb els dos volums que té la polsera ha volgut representar els clients i els botiguers, units pel topazi blau, pedra que representa la fidelització i la unió entre les dues parts: “tots som imprescindibles  i ens necessitem mútuament”, va assegurar.

Un cop presentada, es va obsequiar els establiments amb una de les joies de l’aniversari com agraïment al seu compromís i fidelitat. La vetllada va cloure amb una fotografia de familia i un petit pica pica acompanyat d’una copa de Corpinnat.