La 2a Volta Ciclista al Penedès començarà a Olèrdola el proper divendres 30 de setembre

La primera de les quatre etapes de la prova tindrà principi i final a Moja, passant per Sant Pere Molanta i Viladellops

Després de no poder-se realitzar en els dos darrers anys a causa de la pandèmia, la 2ª edició de la Volta Ciclista al Penedès es viurà del 30 de setembre al 2 d’octubre i Olèrdola tindrà un protagonisme destacat. La primera de les quatre etapes, de 116 quilòmetres de recorregut, tindrà inici i final a Moja. També passarà per Sant Pere Molanta i Viladellops. L’inici es preveu a les 17:30h i l’arribada sobre les 20:30h, davant de l’escola Circell. Serà el tret de sortida d’una prova de categoria júnior que és excepcional dins del calendari de competicions ciclistes a Catalunya. I és que al país només se celebren dues competicions per etapes: La Volta i la Volta Ciclista al Penedès,  que organitza el Club Ciclista Catalunya-Barcelona. Durant l’acte de presentació, realitzat aquest dimecres a la tarda a local Rossend Montané, el president del club, Josep Beltran, destacava aquesta singularitat de la prova i explicava que ja estan confirmats 8 equips, dos d’ells francesos, tot i que la inscripció podria veure’s ampliada (àudio)

Etapes “trencacames”

La segona jornada, el dissabte 1 d’octubre, tindrà 2 etapes. La primera pel matí serà una contrarellotge per equips al circuit de Sant Sadurní que va acollir les proves de ciclisme en carretera dels Jocs del 92, de 16 quilòmetres de recorregut . I per la tarda es completarà l’etapa Sant Sadurní-l’Arboç, de prop de 80 km. Mentre que la quarta i darrera etapa, de 126 km,  unirà dues localitats que s’incorporen a la Volta al Penedès: Sant Martí de Tous i la Múnia.

Beltran destacava les bones condicions que té el Penedès per acollir competicions ciclistes, tant per les característiques de les carreteres com pel paisatge.(àudio)

La prova reunirà a ciclistes federats de 17 i 18 anys que són  promeses d’aquest esport. Un cas ben il·lustratiu és el del guanyador de la primera edició, el brasiler Vinicius Rangel,  que ara és corredor professional de Movistar.

El regidor d’esports de l’Ajuntament d’Olèrdola, Pere Sadurní, es mostrava satisfet perquè el municipi acollís aquesta competició. Sadurní posava l’accent en què la Volta ajuda a difondre el municipi i afegia que des de l’Ajuntament es busca promocionar valors que es comparteixen amb la pràctica esportiva, com el de l’esforç .(àudio)

Bon lloc per fer ciclisme

Durant la presentació es va comptar amb la intervenció del director General del Consell Català de l’Esport, Aleix Villatoro. Villatoro indicava que Catalunya i ciclisme són dos conceptes que van del bracet i aquesta volta reforça “el binomi Penedès-ciclisme”. La prova, afegia, era una oportunitat molt bona per reconèixer que el Penedès és un molt bon lloc per practicar aquest esport. Villatoro també assenyala que el ciclisme està “de moda” , però costava que els nombrosos practicats s’apropessin al ciclisme federat. (àudio)

Villatoro feia notar que el ciclisme és un element de projecció turística i es mostrava convençut que la 2a Volta al Penedès seria un èxit.

Durant l’acte de presentació es va mostrar el cartell que anuncia la volta, obra d’Òscar Andrés Castillo;  i es va poder escoltar l’himne de la volta, de Gonzal Perales.

Escolta les entrevistes a Aleix Villatoro, Josep Beltran i Pere Sadurní, realitzades per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí

L’himne els pots escoltar aquí

Per ampliar informació de la Volta, podeu accedir a la web del club

El director general del Consell Català de l'Esport, Aleix Villatoro