La D.O. Cava presenta en primícia als seus associats el pla global de comunicació previst per al 2023

El Cava avança cap a un prometedor any amb un pla sòlid de màrqueting i comunicació.

Revalorar la marca quant a prestigi i potenciar el seu consum habitual són alguns dels principals objectius previstos en el full de ruta de la Denominació d'Origen.

La sessió d'ahir davant els associats al Consell Regulador, inaugurada per Javier Pagés president de la D.O. Cava, va tenir lloc a l'auditori del Vinseum de Vilafranca del Penedès.

La proposta de valor del pla de comunicació global centra els seus objectius en la continuació de la implementació del pla estratègic de la D.O. Cava. Aprofundint així en el reposicionament de la marca a més de l'increment de la seva reputació.

Els eixos d'actuació ressalten diferents temàtiques, amb l'objectiu de sumar valor i generar una major comprensió i coneixement de la segmentació i la zonificació, així com les bondats del Cava, amb especial accent en la seva extraordinària versatilitat gastronòmica. També s'ha destacat el focus en la categoria Guarda Superior com a element estratègic de la premiumització de la marca Cava, la sostenibilitat i el nou segell d'Elaborador Integral.

Durant la presentació s'han donat a conèixer les activitats previstes per al present any en els àmbits nacional i internacional. També ha estat l'ocasió per a presentar en exclusiva el pla promocional sota el programa de subvencions europees EREA, atorgat per la Unió Europea a la D.O. Cava per primera vegada, que es durà a terme juntament amb la Denominació d'Origen Protegida Mejillón de Galicia.

El Cava ha estat una de les 11 Denominacions d'Origen que han aconseguit formar part d'aquest programa de subvencions que arrencarà enguany fins al 2025, sota l'eix temàtic dels segells de qualitat protegida. Un assoliment que permetrà al Cava potenciar els seus esforços de comunicació per a continuar donant a conèixer la magnificència de les seves bombolles en territori nacional.

Paral·lelament, s'han repassat les múltiples accions en l’àmbit internacional sota els fons OCM per als mercats internacionals dels Estats Units, el Regne Unit i el Japó, acompanyant el creixement d'aquests al llarg dels últims anys.

D'aquesta manera, s'augura un any d'activitat promocional encara més fort. Consolidant algunes de les accions a més d'obrir noves oportunitats i preveure un acostament molt positiu a algunes de les principals i més prestigioses institucions del vi de renom internacional.