L'Alt Penedès en fase de preemergència per sequera

A partir d'aquest dimecres es redueix el límit de consum per habitant i dia a 210 litres. El reg a les instal·lacions d'esport federat reduirà la dotació d'aigua a la meitat que fins ara

Reducció a 210 litres per habitant i dia

L'Alt Penedès a serà a partir d'aquest dimecres un dels municipis afectats pel pas a fase de preemergència del pla d'excepcionalitat per sequera, i que implica una reducció del consum màxim per habitant i dia, que passa dels 230 als 210 litres. En el cas de Sant Sadurní, la seva condició de municipi industrial, li podria supsoar revisar lleugerament aquesta xifra, augmentant en 10 litres més.

Una altra de les mesures que se sumen a les prohibicions i restriccions que venen aplicant-se des del passat mes de març serà la que fa referència a la prohibició del reg de gespa. Les instal·lacions on es fa pràctica esportiva federada hauran de reduir la seva dotació a la meitat, fins als 200 metres cúbics per hectària i mes.

Les mesures s'aplicaran a les regions de les unitats d'explotació dels Embassaments Ter-Llobregat, Llobregat i Ter. També la resolució publicada al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) fixa que les entitats titulars i prestadores del servei de subministrament domiciliari d'aigua han d'adoptar les mesures necessàries per fer efectives les reduccions en les dotacions fixades en aquest Acord.

Les mesures en els usos urbans manté les limitacions en l'ús de l'aigua a les piscines, el reg, la neteja de carrers i mobiliari urbà o les fonts, entre d'altres.

Cal la màxima col·laboració ciutadania i del sector industrial.

De mitjana, cada vegada que es buida la cisterna del vàter es consumeixen entre 6 i 10 litres, uns 20 litres al minut quan ens dutxem, o uns 80 litres quan posem la rentadora.

Fase de preemergència

Les mesures més destacades que es contemplen en aquest escenari:

• Els volums totals d’aigua que entrin al dipòsit municipal per a l’abastament de la població no podran superar els 210 litres per habitant i dia, incloses les activitats econòmiques i comercials.
  • El reg de gespa quedarà prohibit en tots els casos, excepte en superfícies destinades a la pràctica federada de l’esport, on el reg es pot mantenir en les quantitats mínimes necessàries per permetre-la, sense superar la dotació màxima de 200 m3/ha/mes i complint la resta de limitacions que determini l’ens local. Es permetrà el reg de supervivència per a l’arbrat, amb la mínima quantitat d’aigua indispensable, de 20 a 8 hores, i només mitjançant reg gota a gota o regadora.
  • Les piscines privades d’ús individual o unifamiliar continuaran sense poder omplir-se, ni les que no tinguin sistemes de recirculació d’aigua. Només es permetrà el reompliment parcial o primer ompliment de piscines d’ús públic en les quantitats indispensables per garantir la qualitat sanitària de l’aigua.
  • Queda prohibida la neteja amb aigua potable de carrers, clavegueram, paviments, façanes i similars, ja siguin públics o particulars, excepte si és resultat d’un accident o d’un incendi, o bé existeix un risc sanitari o un risc a la seguretat viària.
  • Els vehicles només es podran rentar en establiments comercials dedicats a aquesta activitat, que compten amb sistemes de recirculació de l'aigua, tret dels casos de necessitat per mantenir la seguretat i salut de les persones i dels animals.
  • Finalment, queda prohibit l’ompliment total o parcial de fonts ornamentals, llacs artificials i altres elements d’ús estètic de l’aigua, excepte llacs artificials que facin de suport vital de vida aquàtica, on es permet el mínim ús de l’aigua imprescindible pel seu manteniment.