LES EMPRESES DE L'ALT PENEDÈS APOSTEN PER LA MEDIACIÓ PER RESOLDRE LES RECLAMACIONS DELS CLIENTS

Amb motiu del Dia Europeu de la Mediació (21 de gener), l’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal de l’Alt Penedès presenta els resultats de les mediacions que gestionades durant l’any 2023

La mediació en Consum és un procediment gratuït, voluntari, imparcial, àgil i eficaç  que permet que les parts arribin a un acord per elles mateixes amb l’ajut de l’Oficina Comarcal de Consum.

L’any 2023 es van resoldre 391 expedients de reclamacions de persones consumidores de la comarca. En el 77% de les reclamacions (302 expedients) es va iniciar el procediment de mediació en Consum i, un cop avaluada la seva viabilitat, van ser comunicades un total de 288 propostes de mediació al sector empresarial. D’aquestes propostes, el 80% (228 expedients) van ser acceptades per les empreses.

De les 228 mediacions de Consum gestionades des del Consell Comarcal, es va arribar a un acord en el 66% dels casos (un 6% més que els anys 2021 i 2022), evitant d’aquesta manera la via judicial. El 34% de les reclamacions restants, en les quals no es va arribar a un acord, es van derivar a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya, a altres organismes administratius o als tribunals de Justícia.

La mitjana de les demandes econòmiques inicials dels expedients de reclamació tramitats en la fase de mediació va ser de 627,82 €, mentre que la mitjana econòmica dels acords assolits va ser de 539,09 €.

Totes aquestes dades reforcen la mediació com el sistema alternatiu més efectiu per resoldre els conflictes entre les persones consumidores i el sector empresarial, per la qual cosa des de l'Oficina Comarcal de Consum es continuarà impulsant aquesta via per aconseguir ciutadans empoderats en la gestió dels seus conflictes i empreses més responsables.

Les persones interessades en la mediació en Consum es poden posar-vos en contacte amb l'Oficina Comarcal de Consum (C/ d’Hermenegild Clascar, 1-3, Vilafranca del Penedès, Tel. 938 900 000 ext. 114, A/e: consum@ccapenedes.cat).