Presentació de l'estudi sobre el perfil de l'enoturista a Catalunya

El passat dilluns 8 d'abril es va  lpresentar l'estudi més recent sobre el perfil de l'enoturista a Catalunya fet per l’Agència Catalana de Turisme. Realitzat el 2023, aquest estudi actualitza i amplia les dades del 2018, oferint una mirada fascinant sobre qui són els nostres visitants enoturístics. Des de l'augment de l'experiència prèvia dels viatgers en enoturisme fins a la prevalença de visitants catalans (46%), estatals (11%) i internacionals (43%), principalment d'Europa, hem pogut entendre millor el nostre públic. És curiós veure com varia el perfil del visitant entre setmana (més internacional) i els caps de setmana (majoritàriament català), així com la relació entre la distància del celler i el nivell d'expertesa en vi. 

A més, gràcies a la plataforma Intel·ltur, hem explorat la notorietat de Catalunya com a destinació enoturística i enogastronòmica, i la reputació online de l'enogastronomia catalana. Amb l'ajuda de l'oficina de l'ACT a Helsinki, hem conegut estratègies per connectar amb el mercat nòrdic. La jornada s'ha clos amb una taula rodona enriquidora amb la participació de Claire Aubertel, de NJOY Catalonia, Eduard Berga de Família Torres, Frank Margenat del celelr Oller del Mas i Vadim Koryagin de Cambrils Turisme, que han compartit les seves perspectives úniques. Aquest estudi no només ens permet conèixer millor els nostres visitants enoturístics sinó que també ofereix oportunitats de negoci clares per al sector, destacant la necessitat d'adaptar l'oferta a diferents públics i promoure la venda creuada.  

Les troballes d'aquest estudi són crucials per continuar posicionant Catalunya com a destinació enogastronòmica de referència mundial. Continuem treballant per oferir experiències que fusionin aprenentatge i diversió, fomentant la passió pel món del vi.