Optimisme del sector turístic del Gran Penedès després d'un bon estiu, tot i la pandèmia

La directora  general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marta Domènech, ha mantingut una trobada aquest matí amb representants del sector  a les instal·lacions del càmping Vilanova Park, de Vilanova i la Geltrú.

A l’acte, organitzat per l'Agència NODE Garraf, de la mà dels Gremis d'Hostaleria de Vilanova i Sitges, hi ha assistit una àmplia representació de  representants institucionals i de les empreses del sector.

La directora de NODE Garraf, Rosa Huguet, ha agraït la presència i la voluntat de la directora general de Turisme de ser avui a la comarca per obtenir de primera mà les impressions dels representants del sector i mantenir un intercanvi d’opinions.

Domènech, per la seva banda, ha indicat que coneix de primera mà les necessitats i reivindicacions del sector perquè “jo també vinc del fang, de regentar la quarta generació d’una família hotelera de Falset”.

Pel que fa al balanç de la temporada d’estiu al Gran Penedès, així com de la resta de Catalunya, apuntava que  és positiu: “hem  salvat els mobles, que veníem de tenir-los molt remullats, i la voluntat és que sigui una tendència a l’alça, que hagi vingut per quedar-se. Ara el que toca és ampliar el mercat internacional, que és el que més ens ha fallat, tot i que ens han arribat visitants de mercats de proximitat com França, Bèlgica o Holanda”. La directora general explicava que “la mobilitat en cotxe ho ha facilitat. Catalunya és una destinació turística d’excel·lència i, malgrat la recomanació d’alguns governs de no venir-hi, perquè estem en zona vermella, la gent ha seguit venint”. El sector turístic català és un sector fort, resilient i que treballa bé, i això ha estat mereixedor aquest estiu de la confiança dels visitants. Això és èxit dels empresaris”.

Domènech ha explicat que la Generalitat impulsarà una campanya publicitària per incentivar el turisme de proximitat i desestacionalitzar-lo. Per això, animava els establiments a no tancar al novembre i a acabar amb les temporades.

Els assistents han mostrat a la directora general de Turisme les seves inquietuds i demandes en diferents àmbits (cases rurals, habitatges d’ús turístic, restauració, etc.), i han criticat el Procicat per “criminalitzar” el sector quan “s’ha demostrat que no som els culpables”.