L'Ajuntament de Vilafranca, el Consell Comarcal de l'Alt Penedès i la UPC impulsen la segona edició del Marketplace del Penedès Circular

El proper dijous 30 de novembre, durant tot el matí, se celebrarà a la seu del servei de Promoció Econòmica, al Centre Àgora de Vilafranca, el segon Marketplace del Penedès Circular. Es tracta d’una jornada de treball i intercanvi de propostes i solucions per ser aplicades a les empreses que desitgin incrementar la circularitat dels seus processos productius. Està impulsada pel Servei de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Vilafranca, el Servei de Desenvolupament econòmic i Ocupació del Consell Comarcal de l'Alt Penedès i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

La presentació s’ha dut a terme aquest migdia a càrrec de Miquel Medialdea, regidor de Promoció Econòmica i Transició Ecològica, i de Xavier Roca, vilafranquí i representant de la UPC en aquest projecte.

Miquel Medialdea exposava que el canvi climàtic ja és el problema més greu a nivell mundial. amb la derivada dels episodis de sequera que cada vegada seran més llargs i sovintejats. “Fa temps que ens avisen que no anem bé i davant d’això ens preguntem què hi podem fer a nivell individual i local. Aquest Marketplace d’economia circular té més sentit que mai ja que vol donar eines a les empreses perquè cerquin la circularitat en els seus processos productius. Això és un canvi de paradigma, perquè està clar que continuar amb una economia extractiva i amb dependència dels combustibles fòssils deixarà el món sense recursos i moltes activitats econòmiques no podran desenvolupar-se”, assegurava el regidor.

El Marketplace, explicava Medialdea, permetrà conèixer “diferents solucions reals disponibles avui dia a Catalunya que ja es poden aplicar i incorporar als processos productius”. Es tracta de  solucions d’ecodisseny, de reparació, de treball col·laboratiu, de valorització, un seguit d’estratègies per allargar la vida útil dels productes, així com solucions vinculades a l’aplicació de tecnologia.

22 microponències

Per la seva banda, Xavier Roca comentava que el Marketplace vol contribuir a fer del Penedès “un territori d’oportunitats i que les empreses siguin punteres i apliquin solucions innovadores. Vol ser un espai de transferència i tecnologia que posi en contacte diferents àmbits empresarials. Hi ha empreses que ja han trobat el camí de la circularitat i només han de compartir-ho”Roca explicava que per donar a conèixer aquestes solucions la jornada tindrà dos moments destacats. En primer lloc l’espai de microponències de les solucions circulars en format de presentacions curtes, i en segon terme les empreses i entitats disposaran d’un espai físic on poder establir un diàleg amb les persones interessades en els seus productes i serveis.

Aquesta jornada està destinada a professionals d’empreses, del sector acadèmic i entitats que puguin oferir productes i/o serveis per implementar l’economia circular a l’activitat empresarial i, per altra, a empreses que vulguin conèixer què poden fer per guanyar competitivitat adaptant la seva activitat, productes o model de negoci als principis de la circularitat.

Després de l’èxit de la primera convocatòria, amb la participació de més de 80 persones, les entitats convocants esperen que aquesta nova jornada desperti interès i sigui un èxit de participació.

Tota la informació de la jornada es pot trobar al web https://penedescircular.vilafranca.cat/2n-marketplace-del-penedes-circular

Les inscripcions es poden formalitzar en aquest enllaç: https://ja.cat/marketplace2023

Per a més informació:

• Servei de Promoció Econòmica Ajuntament de Vilafranca: 93 817 11 69– promocioeconomica@vilafranca.cat
  • Servei de Desenvolupament econòmic i Ocupació del Consell Comarcal de l'Alt Penedès: 93 890 00 00